acuario Postat 1 augusti 2005 Postat 1 augusti 2005 Du kan få en sarcophyton om du vill och min xenia + någon frag på seriatopora calliendrum och någon blåtoppad acropora Citera
wrang Postat 1 augusti 2005 Författare Postat 1 augusti 2005 Ja tack. (Xenia har jag en buske pumpande)Får se till att göra klart min ljusramp nu då Citera
wrang Postat 1 augusti 2005 Författare Postat 1 augusti 2005 sen är dom ganska känsliga för prick men som sagt grymt coola är dom .Lycka till wrangKom som ett brev på posten detta här med prick men kan man säga Torsdag packas på korallrevetTorsdag kväll packas upp på MarinakvarietLördag ner i mitt akvariumsåg fin ut som på bilderna från igår och idag då jag kom hem så har den vitaprick:ledsen: Upp på vinden å kopplade in min 20watts UV-C Citera
Joru Postat 1 augusti 2005 Postat 1 augusti 2005 Jäklar. Det var snabba ryck. Hoppas den klarar sig nu. Klart häftig firre. Citera
crille Postat 1 augusti 2005 Postat 1 augusti 2005 ja det är nog uv som gäller,dom gillar inte att bli putsade,har ömtåligt skinn,hoppas det fixar sig.. Citera
jimmy Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Hur går det med ko fisken wrang ?Vad matar du den med tar den alt ?Fick hem min i går men har inte sett den äta ennu men det kommer kanske med tiden kan passa på att lägga in en liten länk när vi pratar om ko fiskar.http://www.cowfishes.com/index.html Citera
wrang Postat 5 augusti 2005 Författare Postat 5 augusti 2005 Hejsan jo det går bra plockade bort min UV-c igår. Prickarna är bortaja den åt från 1:a gången den kom i karet.Svävar omkring i karet både bakom LS och framme vidrutan å kollar vad man håller på med.Den har sugit bort mina rörmaskar.matar med både cyklops, Flingfoder och hemma gjord mat med glädje Citera
jimmy Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Varför har du plockat bort Uvt ?Ddet gör ju ingen skada om det går hela tiden. Citera
wrang Postat 6 augusti 2005 Författare Postat 6 augusti 2005 Varför har du plockat bort Uvt ?Ddet gör ju ingen skada om det går hela tiden.Varför köra med det om det ej behövs Får se om jag kör det hela tiden men har ej plats för det just nu å en massa grejor ovan karet vill jag ej ha Citera
Peter M Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 Fick du reda på vad det var för alg du hade.Har haft en liknande själv. Citera
wrang Postat 8 augusti 2005 Författare Postat 8 augusti 2005 Nope jag vet fortfarande inte vad det är för alg..Pumpande xeniaHela akvariet Citera
Mazi Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 Hehe kofisken är ju hur cool som helst. Bra att den klarade sig! Citera
wrang Postat 11 augusti 2005 Författare Postat 11 augusti 2005 Stenkorall - Heliofungia actiniformisFick lite skott utav J.Svärd ca 10cm hög - Seriatopora caliendrumca 5cm hög - lilatopad Acropora ca 7cm hög - - Seriatopora caliendrumca 3cm hög - blåtoppad AcroporaMina vattenvärden uppmätta. Använder mig utav Salifert testerCalisum7/8 2005 - 380Kh7/8 2005 - 9.9Magnesium7/8 2005 - 1500Phosfat7/8 2005 - 0,2511/8 2005 - 0,05Salthalt7/8 2005 - 1.025Nitrat7/8 2005 - 0 Citera
acuario Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Bild 2 & 4 är Seriatopora caliendrum bild 3 är lilatopad Acropora och den sista bilden är en blåtoppad Acropora. De latinska efternamnen vet jag inte på Acropororna. De kommer att bli mycket finare när de har etablerat sig. seriatopororna ser ut att redan ha gjort det bara efter några timmar. kul att det gick bra:) Citera
wrang Postat 11 augusti 2005 Författare Postat 11 augusti 2005 Ja många tack skall du ha alla är redan utslagna i karetFick du hem nått från affären? Citera
acuario Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 ingenting idag mer än en bubbelräknare och en klämma med sugpropp för att fästa t.ex. nori i.P.s Det kommer nog att bli lite mer koraller över som du kan få i höst om du är intresserad Citera
wrang Postat 11 augusti 2005 Författare Postat 11 augusti 2005 ingenting idag mer än en bubbelräknare och en klämma med sugpropp för att fästa t.ex. nori i.P.s Det kommer nog att bli lite mer koraller över som du kan få i höst om du är intresseradGötta alltid kul att komma hem med något.Jo tack men vi tar det då Citera
acuario Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Snart är seriatoporan lika stor som mina på bilden nedan. den mindre kolonin är ca 8-10 månader (Fraggad på den stora) och den stora var ungefär som den mindre för 1 1/2 år sedan fast den skulle vart ännu större om jag inte hade gett bort massor från den samt fraggat den. Lycka till med den. Den är en av mina favoriter och otroligt vacker och dekorativ trots den bruna nyansen. Polyperna är flouroserande gröna i topparna och i högre kelvintal så skimmrar den i grönt Citera
Vargklo Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Helfina bilder! Vpre kul att komma förbi en dag. Speciellt kofisken är ju helcool.Får jag passa på att fråga hur det går att ladda upp så stora bilder som i inlägget ovan. När jag laddar hem J.Svärds bild är den 155 kb. Så stora bilder får inte jag ladda upp i mina inlägg. Har jag missat nåt? Citera
Mazi Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Tror att om man laddar upp den på sin hemsida eller tex. imageshack.com så om man länkar här så kan man ha hur stora bilder som helst Citera
wrang Postat 18 augusti 2005 Författare Postat 18 augusti 2005 Ja svärd har laddat upp sin bild via imageshack.com.Nej inte hur stora som helst då man länkar till en bild i forumet. Max 700pixlar breda för att ej sabba designen på sidan Denna fisk ("Hoggfish" Bodianus bimaculatus) är snart ett minne blått. den var på min kofisk hela tiden så nu simmar den i sumpen tillsvidare då den fått ett nytt hem antingen hos en handlare eller någon som vill ha den...Lyckades få upp den med att ta en 50ml Fanta Pet flaska och skära av toppen. Satte toppen in i flaskan och värmde ihop den så den blev "hel" igen. Gjorde en massa småhål i flaskan ich fylldes med cyklops och hemma gjord mat så efter 2h så var fisken inne i min hemmagjorda mjärde Citera
wrang Postat 23 augusti 2005 Författare Postat 23 augusti 2005 Köpte idag 25st sniglar och stenkoraller1st Montipora capricornis 1st Acropora ?? Citera
Manks Postat 23 augusti 2005 Postat 23 augusti 2005 Vilken handlare har massa sniglar hemma? fanns varken här i GBG eller i Linköping sist jag kollade...(förlåt om jag kapade din tråd en sekund) Citera
wrang Postat 23 augusti 2005 Författare Postat 23 augusti 2005 Vilken handlare har massa sniglar hemma? fanns varken här i GBG eller i Linköping sist jag kollade...(förlåt om jag kapade din tråd en sekund)Köpte utav Bengt på MarinAkvariet tog en påse med 25sniglarhar precis fått hem en massa skojigt Citera
acuario Postat 23 augusti 2005 Postat 23 augusti 2005 Bilder kanske? Hade han fått några fina acroporor och montiporor? Odlade , Vildfångade? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.