jflod Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Är som nybörjare inne på min 3:e månd sedan start och har funderat på varför mina Ca och Mg värden sedan start varit något låga.Kan det bero på det salt jag använder (Instant Ocean) eller kan det vara testerna som visar fel.Saltet är blandat på RO vatten.Burk: Aquael Reef Max 60 105 literTest Salifert, salthalt med refraktometer och densitetsmätareMina värdenNO3 8PO4 <0,03No2 0Ca 390Mg 1260Si 0KH 12Ph 8,2Salt 1,025I början hade jag ännu lägre värden (Ca 350, Mg 1095) men då var även salthalten lägre 1,0225.Kan det vara att jag fortfarande har något låg salthalt om man ser till rekomenderade värden på Ca,Mg? KH ligger även lite högt villket jag tycker är lite motsägande mot övriga värden(tänker då Mg Ca = KH höjande), så vill gärna ha input även på det? Citera
freguz Postat 23 september 2012 Postat 23 september 2012 Instant ocean är ett typiskt kranvattensalt så det är helt i sin ordning.Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.