Gå till innehåll

Råd vid kraftigt bråk (akut)


Guest

Rekommenderade inlägg

Har 4 clowner som bråkar något så in i norden.

Det är den 2 största som bråkar (honor)

Dem mindre simmar och vet inte vem dem ska gilla.

Hur skulle ni göra?

Jag har flyttat den som blir sönderslagen. Ska jag kanske flytta den som är elak istället?

Jag har provat mycket nu flyttat om i burken ändrat koraller men nu vill jag ej flytta runt mer då en av korallerna visar sitt att flyttar du mig en gång till så tänker jag dö.

Så det är 2 som bråkar med varandra. eller är det bara att slå igel där som blir illa åtgången?'

Valet jag gör nu känns avgörande lite akut.

Ingen värkar vilja hussera den. Och jag har ej plats för en burk till.

Frugan säger sitt om att totalt 2000L vatten räcker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är det som är melodin känner jag. Men det finns mycket gömställen.

Den hona som bråkar med den andra liksom letar efter den tills den är funnen och då åker den på en omgång som heter duga.

När jag har flyttat den så letar fortfarande (elakingen) efter den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstått så finns det bara en hona i var "clown-grupp". Om du har två kan det ju vara så att den ena kommer slå ihjäl den svaga för att kunna ta hela reviret, hade det varit i naturen så hade ju den svaga kunnat flytta till en annan grupp långt ifrån den dominanta clownen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man har slagsmål och behöver flytta någon individ så är det klokt att flytta den som dominerar. Den som fått stryk och blivit jagad är oftast så illa medtagen att den kan bli väldigt dålig vid flytt. Genom att ta bort "mobbaren" så får den andra möjlighet att vänja sig in i karet, hitta flyktvägar och gömslen - speciellt viktig vid nyintroduktion.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En spegel har annars fungerat rätt bra för mig vid några tillfällen. Har bara satt en spegel 10cm från glaset och alla fiskar reagerar direkt och håller sig på sin vakt. Då hinner de nya fiskarna simma in sig och vänja sig vid det nya revet. Vet dock inte hur bra det fungerar på 2 clownhonor som ska bestämma sin roll. :/

Tråkigt att de slutade illa för firren.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...