Gå till innehåll

Hur bäst täta överrining (pvc rör) inifrån inuti rördragningen i ett Elos Mini


freguz

Rekommenderade inlägg

Finns det någon salt-vvs:are här nånstans som har lite koll? :)

Bifogar bild på den lilla överrinningen som är i ett Elos Mini.Det är alltså ett pvc rör som kommer upp och skapar en 90-böj.

Helt omöjligt att komma å rören/böjen utifrån.

Enda sättet är att göra nåt inifrån.

Jag har provat med silikon, men det blir tätt bara några timmar sen börjar det så smått droppa igen.

Har ruggat och sandpapprat där inne nu och kört på en rejäl dos silikon (efter att jag rensat bort den gamla silikonen först), som håller på o torkar. Men även om det blir tätt imorrn, så kommer det bli otätt snart igen...

Vad ska man smeta på där inne? Tangit? nån slags pvc-cement kanske? aceton?

Alla tips mottages tacksam då jag är sjukt trött på detta nu...

/F

post-2914-14468926810222_thumb.jpg

post-2914-14468926810453_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ooo... Det där med silikon var ju inget vidare, försök att få bort ALLT, slipa sedan ytorna med sandpapper.

Sen skulle jag använda tangit till det där, ser ut som om det skulle fungera bäst, men det beror på plasten!

En sak är tyvärr säker, silikon var nog det som var "minst" bra utav alla limmer.. Jag skulle absolut inte använda sikaflex eller liknande i närheten av akvariet pga gifter!!

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ooo... Det där med silikon var ju inget vidare, försök att få bort ALLT, slipa sedan ytorna med sandpapper.

Sen skulle jag använda tangit till det där, ser ut som om det skulle fungera bäst, men det beror på plasten!

En sak är tyvärr säker, silikon var nog det som var "minst" bra utav alla limmer.. Jag skulle absolut inte använda sikaflex eller liknande i närheten av akvariet pga gifter!!

// Danne

Ok kan man smeta på tangit liksom? Trodde det var mest för att vulka ihop rör. Det blir ju lite geggigt så att säga, även om man försöker finlira.

Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...