pegekin Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Har mycket skit i sista facket i sumpen där returpumpen är,beror det på för dålig/klen skummare? Citera
StoffeSwe Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Det kan bero på hur din sump är uppbyggd. Har du något mekaniskt filter som samlar upp "skit"? Typ filtersockor, flitersvampar? Citera
pegekin Postat 6 oktober 2012 Författare Postat 6 oktober 2012 Det kan bero på hur din sump är uppbyggd. Har du något mekaniskt filter som samlar upp "skit"? Typ filtersockor, flitersvampar?Nja,Har bara ett grovfilter som int ens täcker hela botten i avrinningsfacket. Citera
Järv Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 troligen är det väll skit som kommer ner och fastnar pga att cirkulationen inte är nog stark för att hålla det flytande i sumpen Citera
ormet Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Ja och nej skulle jag säga. En skummare tar aldrig alla partiklar, men en som hanterar mycket vatten och våtskummar tar mycket av det, helt klart. Det brukar väl generellt vara väldigt dålig cirkulation i retur facket, jag dammsuger det vid varje vattenbyte. En filtersocka efter avrinningen hjälper också till att hålla sumpen skinande ren Sent from phone Citera
pegekin Postat 6 oktober 2012 Författare Postat 6 oktober 2012 Ja och nej skulle jag säga. En skummare tar aldrig alla partiklar, men en som hanterar mycket vatten och våtskummar tar mycket av det, helt klart. Det brukar väl generellt vara väldigt dålig cirkulation i retur facket, jag dammsuger det vid varje vattenbyte. En filtersocka efter avrinningen hjälper också till att hålla sumpen skinande ren Sent from phone[/QUOTOch vad exakt är en filtersocka?? Citera
AffeAlien Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Google är din vän!Sen finns det mängder med olika slags upphängningar för dessa. Citera
DaTrucka Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Varför inte bara suga upp skiten som lägger sig där?Jag har hellre ett hörn där skiten samlas och är lätt att ta ur. Lite svårt att få ut partiklarna om dom far runt i karet, dvs utan socka då. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.