Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

jag har provat att limma mjukkoraller men utan bra resultat eftersom dom lätt slemmar så har min lossnat efter ett tag.

Prova att inte sätta gummibandet så hår å ställ fragen i lite lungnare vatten.

Postat

jag kör med superlim i gel format funkar bra till både sten koraller å en del mjuk limma i en burk bara å häll ut det vattnet sen bruka låta korallerna stå där i ca 15 min så att limmet härdar

Postat

Har testat limma på mig själv med superlim (gel) när jag skurit mig. Lever än så länge och märker inga specielllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllla bieffffffffffffffffffffffffffffffekter.

• 4 veckor senare...
Postat

Tror ni man kan limma fast några bruna knappar med superlim?

Vi har försökt med gummisnodd, fiskelina, silicon.... allt lossnar den ifrån..

Tror ni det funkar med "Superglue"?? "for plastics, metal, rubber, leather, glass & ceramics"

Cyanoacrylate Adhesive

Eller Karlssons klister?? ; )

Postat

Ibland går det, men testa att sätta dem i sanden först. Om den fäster på ett par korn så kan du limma mot dem istället. Annars är nog ett finmaskigt nät att rekomendera.

Postat
inget carlsons klister det lär nog ta död på karet jag ska kolla när jag kommer hem vad det står på mitt det funkar

Ja gör gärna det, Karlssons klister var på skoj..

Tack på förhand!

Postat

Jag har prövat att sätta en tandpetare genom korallen och sedan trycka ner den i ett hål eller liknande. Funkar kanon med tex xenia och du behöver inte ta upp eller flytta runt den levande stenen. Min xenia växte fast på bara några dagar och sedan är det bara att ta bort tandpetarna.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...