hbmannen Postat 13 maj 2005 Postat 13 maj 2005 kan man limma fast. typ lobo å sacrophyton? har provat gummiband å straps. men fraggen går av vid fastsättningen hela tiden.. Citera
jimmy Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 jag har provat att limma mjukkoraller men utan bra resultat eftersom dom lätt slemmar så har min lossnat efter ett tag.Prova att inte sätta gummibandet så hår å ställ fragen i lite lungnare vatten. Citera
hbmannen Postat 14 maj 2005 Författare Postat 14 maj 2005 har gjort det med superlim och det går bara brahelt vanligt superlim?? Citera
jör.. Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 menar du cyanakrylatlim eller metylmetakrulatlim eller någon annan typ av superlim Citera
jimmy Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 jag kör med superlim i gel format funkar bra till både sten koraller å en del mjuk limma i en burk bara å häll ut det vattnet sen bruka låta korallerna stå där i ca 15 min så att limmet härdar Citera
hbmannen Postat 14 maj 2005 Författare Postat 14 maj 2005 ja provade att limma med loctite superlim.. dom fastnade bra i det. nu e bara frågan om dom tål limmet.. Citera
Lejonkungen Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Har testat limma på mig själv med superlim (gel) när jag skurit mig. Lever än så länge och märker inga specielllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllla bieffffffffffffffffffffffffffffffekter. Citera
Lulle79 Postat 8 juni 2005 Postat 8 juni 2005 Tror ni man kan limma fast några bruna knappar med superlim?Vi har försökt med gummisnodd, fiskelina, silicon.... allt lossnar den ifrån..Tror ni det funkar med "Superglue"?? "for plastics, metal, rubber, leather, glass & ceramics"Cyanoacrylate AdhesiveEller Karlssons klister?? ; ) Citera
christian Postat 9 juni 2005 Postat 9 juni 2005 Ibland går det, men testa att sätta dem i sanden först. Om den fäster på ett par korn så kan du limma mot dem istället. Annars är nog ett finmaskigt nät att rekomendera. Citera
jimmy Postat 9 juni 2005 Postat 9 juni 2005 inget carlsons klister det lär nog ta död på karet jag ska kolla när jag kommer hem vad det står på mitt det funkar Citera
Lulle79 Postat 9 juni 2005 Postat 9 juni 2005 inget carlsons klister det lär nog ta död på karet jag ska kolla när jag kommer hem vad det står på mitt det funkarJa gör gärna det, Karlssons klister var på skoj..Tack på förhand! Citera
Clownen Postat 9 juni 2005 Postat 9 juni 2005 Jag har prövat att sätta en tandpetare genom korallen och sedan trycka ner den i ett hål eller liknande. Funkar kanon med tex xenia och du behöver inte ta upp eller flytta runt den levande stenen. Min xenia växte fast på bara några dagar och sedan är det bara att ta bort tandpetarna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.