pegekin Postat 31 oktober 2012 Postat 31 oktober 2012 Kan man ha för mycket cirkulation? Säkert bra om man har acroporor tex. Har förnärvarande 19000 l/h (enligt tillverkaren,antagligen i överkant) Tänkte skaffa en till på 4600 l/h Nödvändigt eller? Citera
freddi36 Postat 31 oktober 2012 Postat 31 oktober 2012 LPS gillar inte för mycket cirkulation eftersom deras spetsiga skelett kan punktera vävnaden ifall cirkulationen trycker påför mycket. Så det beror på vad du har för koraller Citera
pegekin Postat 31 oktober 2012 Författare Postat 31 oktober 2012 Jag har som sagt SPS inte LPS Citera
Reuben Postat 31 oktober 2012 Postat 31 oktober 2012 För acroporor pratar man om att man inte kan få för mycket flöde, jämnför man med havet kommer vi inte ens nära i många fall, dock gäller det att man inte har för stark stråle mot korallerna då det kan skada dem. Kör själv ~25-27k l/h i mitt 340l kar körde tidigare 35 men tyckte det blev fult med så mycket pumpar dock märktes det negativt på vissa koraller när den ena pumpen försvann. Citera
pegekin Postat 31 oktober 2012 Författare Postat 31 oktober 2012 För acroporor pratar man om att man inte kan få för mycket flöde, jämnför man med havet kommer vi inte ens nära i många fall, dock gäller det att man inte har för stark stråle mot korallerna då det kan skada dem. Kör själv ~25-27k l/h i mitt 340l kar körde tidigare 35 men tyckte det blev fult med så mycket pumpar dock märktes det negativt på vissa koraller när den ena pumpen försvann.Låter ju väldigt logiskt,har ett 360 l själv. Tack Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.