hobbe_88 Postat 18 maj 2005 Postat 18 maj 2005 Stod och kikade igår och fick se små vita knoppar ser nästan lite ludna ut och har form som ett ägg. Dom sitter på stenarna en del som var lite större värkade ha ett litet hål i toppen. Jag pillade loss en från stenen och klämde på den men inget ran ur och den var mjuk. Storleken e ungefär som ett knappnåls huvud och lite större.nån som vet vad detta kan vara? Citera
Anders Häll Postat 18 maj 2005 Postat 18 maj 2005 Det är en form av vattenfiltrerare som jag har förstått det. Den verkar dessutom dyka upp om vattenvärdena är bra.Finns det ngn annan som har mer information om dessa? Citera
hobbe_88 Postat 18 maj 2005 Författare Postat 18 maj 2005 hmm ok skall jag ha kvar dom eller skall jag plocka bort dom? Citera
stigigemla Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Det är nog sjöpungar = rena nyttodjur så låt de vara kvar. Vuxen storlek 10 - 12 mm. Citera
Dykaren Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Håller med Stig och Andreas. Sjöpungar som filtrerar vattnet. De sitter oftast på lite skuggigare ställen. Enbart nyttiga djur som du ska vara glad att du har. Citera
nemo Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 är det en sån här ?https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=6642 Citera
hbmannen Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 är det en sån här ?sånna har ja hur mycke som helst av.. trodde att det va typ fetvadd som fastnat lite överallt bakom stenen.. då låter ja dom va kvar me andra ord.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.