Gå till innehåll

Tänk på att kontrollera kablage på era pumpar.


Sardellen

Rekommenderade inlägg

Nu kostar denna skitvispen 300kr.

Jag tycker det är ytterst oansvarigt att inspirera och motivera folk att göra denna typen reparationer.

Hur vida ni kladdar med sillikon, krympslang, tar er in i helgjutna förslutningar eller öppnar dubbelisolerade produkter ger jag egentligen blanka fan i.

Att däremot ge tips och råd om hur man Kan göra bör ni nog ta en funderare över.

Tänk efter Före

Tänk efter Innan någons lillebror inte finns längre.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

detta eller liknande finns fler fabrikat, är de ända jag skulle våga skarva kabel med undervatten,om jag värkligen måste! lim krympslang,inget man fått lära sig ska vara ip klassat för nedsänkning i vatten

som alla skriver rekomenderar inte överhuvue taget att försöka laga.

men ibland har man inget val..då ska man vara kunnit på områder så man vet va man håller på med.

tänk på att allt du prövar är på din egen risk och andra i din närhet

jag rekomenderar starkt utan risk är att inte pröva.

som jag fick lära mig i lumpen "va eftertänksam och framför allt förtänksam"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bara betona äm en gång att man bär vara ytterst ödmjuk inför sina kunskaper. Om jag upptäckte att pumpens konstruktion inte skulle medge reparation så skulle jag låta bli.

Vattentäta skarvdon som säljs som sådana kan förståss funka om instruktionen till dem följs. Det är inte säkert eller ens troligt att kabelgenomringen fixar den rektangulära lampsladdsaktiga typen av kabel som är vanlig på akvarieutrustning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...