Fredrik.g Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Har fått sjukt mycket planaria och tänkte köra i flatworm exir från salifert. Har fått för mig att jag borde tappa ut vatten i en balja och sätta över koraller där under tiden. Borde jag doppa dessa i sötvatten innan för att få bort eventuella maskar som sitter på/i korallerna? Hur går man i så fall tillväga rent tidsmässigt? Citera
Reuben Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Gör man verkligen detta med koraller? Fisk har jag hört talas om, men sötvattensdopp på koraller låter som en dödlig shock, minns att jag gjorde det en gång med en Fungia som mådde lite dåligt, den var stendöd 1timma efter doppet (trotts justerad PH och rätt temp).läste inte på så mycket efter detta utan tog förgivet att man inte skulle sötvattensdoppa koraller Citera
litetsmultron Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Har sötvattensdoppat alla mina acro och lpser utan några som hellst problem. Dom är tjuriga ett par timmar/Nån dag.Plattmasken dör i sötvatten och trillar av när du ruskar om korallen lite. Citera
StoffeSwe Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Flatworm exit doserar du i karet med all kvar, du måste dock manuellt avlägsna så mycket maskar som möjligt innan du gör det. Om du ska använda flatworm exit rekommenderar jag att du följer anvisningarna och inte köra egna varianter. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.