spotUP Postat 19 november 2012 Postat 19 november 2012 Hej!Mitt 80-litersakvarium har varit igång i nästan två veckor nu, en vecka med sten.hur länge bör det vara tänt per dygn? Citera
Wigge Postat 19 november 2012 Postat 19 november 2012 börja med 4 timmar sen öka det försiktigt=) Citera
spotUP Postat 19 november 2012 Författare Postat 19 november 2012 Jag har kört med 2 timmar i några dagar, men det är safe att öka på det lite då?Man får algproblem om man kör på för mycket i början eller?Hur sakta ska man öka på? Hur lång tid tar det tills man kan köra med 8-10 timmars belysning om dagen? Hur sakta ska jag öka så att säga?Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
DaTrucka Postat 19 november 2012 Postat 19 november 2012 Det kan innebära algblomning om man ökar på för mycket från start.Du kan gott köra på med 4 timmar nu.En generell regel är väl att öka med en timme i veckan. Citera
spotUP Postat 19 november 2012 Författare Postat 19 november 2012 Aha. Tack för svaren! Då kör jag så!Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.