Gå till innehåll

Vilken fisk?


Oliver

Rekommenderade inlägg

Underbar fisk. Det har gått en i det stora korallakvariet på Universeum i runt ett år nu. Den lilla krabaten orsakade nästan en hjärnblödning hos en viss potentat inom revakvaristiken när han började på ett vikariat hos oss i somras. Den skulle bort! En äldre herre samt en icke så gammal herre sa at det blev över två döda kroppar - du får väl visa din skicklighet genom att få en sådan tillväxt så krabatens matval inte orsakar någon skada. Idag är det tre personer som försvarar krabaten (potentaten har ändrat inställning :)) Så nu försvaras den även av en äldre hårdrockare från Lilla Paris.

Kontentan är att den fungerar bra om man har en bra tillväxt i karet och som fiskuppenbarelse är den helt oslagbar.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va kul att höra Lasse. Fisken ser underbar ut. Var på universum med familjen på höstlovet (mååånga i södra Sverige hade samma tanke), och korallkaret såg mycket bättre ut nu om man jämför med när vi var där för 2 år sedan. Hur är det med polypexpansionen? Hur mycket polyper knaprar fisken i sig? Tar den nåt annat foder? Om det funkar bra för er så är det helt klart en önskefirre när nästa kar fått mogna /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det ingen som fått dessa att överleva utan att odla acroporor? Alltså, är det inga som fått dem att äta flingfoder, pellets eller annan "vanlig" fiskmat?

Jag har läst om det går att vänja över dem till annat foder. Man smetade då in Acropora skelett i fryst artemia... och det hölls på plats av ngt slags nät.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för infon. Nu inser jag rätt snabbt att jag inte har i närheten så bra tillväxt i karet som denna firre kräver :)

Tipset om att smetade in Acropora skelett i fryst artemia och på så vis lära bort beteendet är överkurs för mig. Coolt att vissa lyckas med det dock :kung

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...