Gå till innehåll

Förvaring av osmosen?


spotUP

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag tillverkar osmosvatten i duschen med min sprillans nya osmos, jag läste dock att när man inte använder den är det väldigt viktigt att den inte blir torr. Slangarna bör befinna sig ovanför själva osmosen?

Hur löser ni detta rent praktiskt? Jag tänkte ställa in min i garderoben när jag inte använder den.. Men jag skulle behöva lite tips.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är inget större problem om du använder din osmos regelbundet, ett par gånger i månaden till exempel. Ska du låta osmosen stå en längre tid så kan du göra ett par proppar av silikon till exempel du sätter in i slangarna när du ställer undan osmosen. Det skadar visserligen inte att göra det varje gång man använt osmosen men som sagt är det inte nödvändigt om det är 1-2 veckor bara tills du kommer använda osmosen igen så länge du inte placerar osmosens slangar så att de dräneras effektivt. Men det finns det ju ingen bra anledning till att göra annars :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...