jens karlskrona Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Hej på er!! Har kört med skummaren i ca ett halvår nu, men på senare tid har den börjat brumma!! Justerar luftventilen utan framgång! Kan inte hitta min bruksanvisning om vad som kan tänkas skall underhållas/rensas. Tror min kära sambo råkat !????!!! KASTA den. Men får jag inte bukt på detta så är det nog inte det enda hon lär kasta för det låter en del. Erfarenheter av denna skummare??? Mvh Jens. Citera
Tedb Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Gå in på simontorps hemsida dom har massa bruksanvisningar till deltec där www.simontorp.se Citera
jens karlskrona Postat 14 juni 2005 Författare Postat 14 juni 2005 Har ställt frågor på simontorp´s hemsida utan svar!! Även plöjt bruksanvisningen på nätet utan framgång.Någon som har denna skummare? Isådanafall, erfarenheter av missljud? Den lät inget första halvåret, så det låter som ett underhålls-problem. Men det står inget som jag inte försökt! Om ingen annan haft problem så är det kanske en garantifråga? Tacksam för svar.. Malin(sambo) Oxå. Mvh Jens. Citera
jens karlskrona Postat 14 juni 2005 Författare Postat 14 juni 2005 Ursäkta mig salt-vänner!! Hittade en identisk tråd som denna som nog ska lösa mitt problem!Bra med nya uppdelade trådar som gör det lättare att hitta då jag först prövade att söka med sökmotorn utan framgång. Mvh Jens. Citera
uffe2 Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Vad kul att du troligen löser problemet !För annars var du ju tvungen att välja vad du skulle kasta ut,skummaren eller flickvännen ! Valet är ju ganska lätt ;-) Citera
Nito Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 ut med kärringen nä skämt och sido, om du provar trycka ner den lösa plastskiva som sitter mot skummarkoppen och som också håller nere pumpen så brukar det bli tyst och då kan det vara läge att rengöra pumpen om du inte gjort det.tex. så kan trådalger tvinna upp sig på impellern och skapa obalans. Citera
jens karlskrona Postat 15 juni 2005 Författare Postat 15 juni 2005 Nej det blir ett rätt lätt val he he..Tack för råd och tips, ska trixa med det så ska det nog lösa sig.Mvh Jens. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.