Gå till innehåll

Deltec mce 600


Rekommenderade inlägg

Hej på er!! Har kört med skummaren i ca ett halvår nu, men på senare tid har den börjat brumma!! Justerar luftventilen utan framgång! Kan inte hitta min bruksanvisning om vad som kan tänkas skall underhållas/rensas. Tror min kära sambo råkat !????!!! KASTA den. Men får jag inte bukt på detta så är det nog inte det enda hon lär kasta för det låter en del. Erfarenheter av denna skummare??? Mvh Jens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Har ställt frågor på simontorp´s hemsida utan svar!! Även plöjt bruksanvisningen på nätet utan framgång.

Någon som har denna skummare? Isådanafall, erfarenheter av missljud? Den lät inget första halvåret, så det låter som ett underhålls-problem. Men det står inget som jag inte försökt! Om ingen annan haft problem så är det kanske en garantifråga? Tacksam för svar.. Malin(sambo) Oxå. Mvh Jens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ut med kärringen ;) nä skämt och sido, om du provar trycka ner den lösa plastskiva som sitter mot skummarkoppen och som också håller nere pumpen så brukar det bli tyst och då kan det vara läge att rengöra pumpen om du inte gjort det.

tex. så kan trådalger tvinna upp sig på impellern och skapa obalans.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...