Seatrout73 Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Hej,har nu läst nästan alla inlägg här på forumet under ett års tid.Nu har jag (vi) köpt ett akvarium, nästan fem veckor sen.Det rullar på väldigt bra, har inte haft några större bakslag än.Har varit hos Stig i Gemla redan 3 gånger och även träffat Larry där som är aktiv här på forumet.Jag har alltid varit intresserad av akvarium.Det roliga med att saltvatten är att nu är hela familjen intresserad, mest är nog min fru Min fru vill redan uppgradera till större akvarium Gjorde lite tester i dag som jag delar med mig avTemp: 26salt: 1.025nitrit: 0,02mg/nitrat: <1mg/lCa: 440Mg: 1370kh: 8,0ph: 8,0Kommer skriva lite då och då är på forumet, ett väldigt bra och informatvit forum
Wiking Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Hej och välkommen till SG. Trevligt kar du har, men tänk på att det fortfarande är ungt ännu, så har inte för bråttom med allt du vill ha. Dina vattenvärden ser bra ut.Kul att din fru också är intresserad. Lyd henne, det kan löna sig;)
Seatrout73 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 Ja jag ska ta det lugnt och lyssna på min fru:)
Hanssanden Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Välkomna till SG , kul med en till i Växjö . Har själv ett JAD 128l ungefär samma som RSMet. Du har säkert stött på min tråd här på guiden Sandéns JAD 128.Mvh Hans Sandén i Braås.
Seatrout73 Postat 24 november 2012 Författare Postat 24 november 2012 HejHans, jag har läst allt om dig här på forumet och följer din tråd
krille 55 Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Välkommen, kul att vi blir fler. Har för tillfället både rsm 130 och 250. När allt jag vill ha över i 250-karet är flyttat är tanken att jag ska sälja 130-karet. bor ju inte mer än 4,5 mil från växjö. Kom gärna hit och kolla och snacka lite akvarie om ni är åt detta hållet. Ska ni inte till IKEA och kolla nya varuhuset?
Liljegren87 Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Lycka te med karet och du får gärna berätta hur du lyckades få frugan intresserad skulle göra många inköp lättare då
frno Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Ser att du har två väldigt stora fina Euphyllior. Nu kanske det beror på kameran men de kommer bli väldigt gröna å fina om du byter ut orginalrören mot ett blå/vitt eller blå/blå.
LN21 Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Hej Tomas, det där är ju kanonfint.Välkommen till SVG, och välkommen hem till mig ocksåBara du slår en signal innan så att ja hinner skarpa rutan o sätta på javan.
jimmy Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Ser bra ut fina euphyllior här finns nog några små fraggar om du vill ha
Seatrout73 Postat 14 december 2012 Författare Postat 14 december 2012 Hej igenÄr nu hemma efter nästan två veckor på tjänsteresa i Kina.Nu när jag kom hem var akvariet i bättre skick än när jag åkte, kul med intresserad fru.Hon har fixat mer sten:)
Seatrout73 Postat 14 december 2012 Författare Postat 14 december 2012 Larry och Jimmy, vill gärna komma hem till er, kanske i mellan dagarna passar.
Seatrout73 Postat 14 januari 2013 Författare Postat 14 januari 2013 Dags för lite uppdatering.Det rullar på med stabila vatten värden. Byter 10% vatten regelbundet.Var hos Stig i går köpte några koraller samt diskuterade LED belysning.Så nu till helgen så får man montera ner huven och mäta lite hur stor alu plåt man behöver.Ska bli ett kul project.Tog en bild, men ingen vidare kvalite på den
Seatrout73 Postat 15 januari 2013 Författare Postat 15 januari 2013 Tackarhar en massa små mikro bubblor som far runt i karet hela tiden, någon som vet hur man blir av med det.
Seatrout73 Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 Dags för lite uppdatering.Var hos Stig igår och köpte lite leds. Har nu installerat ledsen.Det gick rätt smidigt att byta ut lysrören mot led.Vilken skillnad det blev på ljuset, korallerna fick färg nu:ler:.Annars tuffa kartet på med stabila värden. Få se nu vad som händer nu när man kör med ledbelysning.
Rekommenderade inlägg