kiwi11 Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Min ena koralira 4 har börjat låta. Typ ett vibrerande ljud som är väldigt störande på natten! Är en avkalkning på sin plats kanske?Hur stor blandning av ättika och vatten ska man ha och hur länge ska det ligga?Kanske lika bra att ta den andra + skummaren också?Var hittar man delar billigt? Citera
j sjögren Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Kolla så att inte "pinnen" har gått av. Citera
pegekin Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Min ena koralira 4 har börjat låta. Typ ett vibrerande ljud som är väldigt störande på natten! Är en avkalkning på sin plats kanske?Hur stor blandning av ättika och vatten ska man ha och hur länge ska det ligga?Kanske lika bra att ta den andra + skummaren också?Var hittar man delar billigt?Blanda 2 delar vatten och 1 del ättika. Låt ligga i typ 5-6 timmar Citera
Andreas N Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Jag brukar anv koncentrerad 12%ig ättika (eller 24%ig med hälften vatten)när jag gör rent pumpar mm. ättikan är ju bara till att hälla tillbaka i flaskan igen efter anv för att återanv igen nästa gång en pump behöver rengöras. Citera
Reuben Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Sen kostar inte en flaska ättika mycket mer än 10kr o fy satan va ättika med kalkalger o liten annan skit luktar... Citera
kiwi11 Postat 26 november 2012 Författare Postat 26 november 2012 Förstår inte hur inlagdgurka kan smaka så gott när ättika luktar python La precis ner ena pumpen. Går väl bra att slänga ner den andra i samma blandning? Citera
Wiking Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Förstår inte hur inlagdgurka kan smaka så gott när ättika luktar python La precis ner ena pumpen. Går väl bra att slänga ner den andra i samma blandning?Ja det går bra. Citera
Andreas N Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Sen kostar inte en flaska ättika mycket mer än 10kr o fy satan va ättika med kalkalger o liten annan skit luktar...Må hända......jag har gjort rent mina pumpar säkert 10 ggr i samma ättika och den funkar fortfarande super. varför konsumera när man inte behöver........ bara för något är billigt anser jag det är onödigt att slösa på saker. Citera
kiwi11 Postat 27 november 2012 Författare Postat 27 november 2012 Vad tyst den blev. Svart och fin också Körde den andra också. Där gick inte algerna av lika mycket. Så får nog åka och köpa en ny flaska! Skummar pumpen ska få sig en omgång också. Citera
Wiking Postat 27 november 2012 Postat 27 november 2012 Du behöver inte ny ättika för att pump nr 2 skall bli som pump nr 1. Lät den ligga i längre tid bara. Alternativt köp citronsyra i en färghandel, jag tycker det är effektivare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.