tegeborg Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 Har detta bruna på en del av min ls.Undrar vad det är och hur blir jag av med det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 Kommer de och går med ljuset?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kvalle Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 har oxå sådannta kosntiga tussar men lite här och var inte i klunga som dina och mina rör sig inte med ljuset Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tegeborg Postat 26 november 2012 Författare Dela Postat 26 november 2012 Mina alger sitter på stenen under hela dygnet men jag har någon annan alg som är på sanden som kommer och går ,tror det rör sig om cyano men är inte helt säker för den ser ut som ovala rödbruna flagor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hawkmoon Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 Ovala rödbruna flagor? hur små är dom? kan det röra sig om plattmaskar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tegeborg Postat 26 november 2012 Författare Dela Postat 26 november 2012 Dom är några mm stora ca. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hawkmoon Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 Kolla med förstoringsglas/lupp på dessa så kanske du får en överraskning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tegeborg Postat 26 november 2012 Författare Dela Postat 26 november 2012 Jag misstänker att du inte menar någon trevlig överraskning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tegeborg Postat 26 november 2012 Författare Dela Postat 26 november 2012 dom rör på sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hawkmoon Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 Nja, ÄR det plattmaskar så är det ingen katastrof men dom sprider sig snabbt om man inte gör något, det finns kemikalier typ exitworm o.s.v men ett trevligare sätt är att installera ett par scooter blennys så käkar dom upp problemet tämligen omgående Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tegeborg Postat 26 november 2012 Författare Dela Postat 26 november 2012 Ok tack för hjälpen.Blir nog ett inköp av några sådana. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hawkmoon Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 Det blir kanon, skall man bekämpa dessa med kemikalier så kommer dom att dö och släppa gifter i karet som kräver manuell borttagning av "liken" och aktivt kol och en massa hej och hå, bättre att ta det på naturlig väg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.