Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Funderar på att bygga ett nytt akvarium, ca 150 liter (85*42*42) + inbyggd sump på ca 20 liter med två kamrar, en med konstant vattennivå. Finns det någon som kan göra en detaljerad skiss?

Postat

Det kan jag alltid göra förstås, tänkte att någon redan hade en färdig skiss på hyllan att diskutera!

Postat

åhå, där fanns mycket matnyttigt Wrang! Kanon! Ska kolla ikväll måtten etc. Vad jag förstår bör man ha 2 kamrar i sumpen för att den ena ska hålla konstant vattennivå för skummaren. Funderar på ett 4 kantigt kar med en trekantig sump i ena hörnet delad på mitten. Då ska väl skummaren sitta i den första kammaren vad jag förstår. Kommer det att plaska mkt? Tänkte ha en Eheim 1200 l/h pump som reuturpump i kammare 2 och en Tunze 3110/2 skummare i första kammaren. Funderar på måtten 75*50*40 (L*H*B). Vad ska sumpen tillverkas i, glas eller plexi? Hur limmar man, akvariesilikon? Ska man måla på sumpsidan med svart för att få lite spegeleffekt(djup) i karet? Är det bättre/snyggare med en 4 kantig sump? Många frågor här...

Postat

En fråga till, om jag vill bygga en egen ytavrinning o overflow i ex. plast, hur gör man? Vad ska man använda för lim?

Postat

plexi finns väl på Bauhaus men var finns limmet?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.