moggis Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 HejSkulle Det funka att använda biltemas trädgårds ättika till rengöring av pumpar streamers och skummare?http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Plantering-och-skotsel/Tillbehor/Ograsattika-12--361227/ Citera
Sardellen Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Kör citronsyra istället.Köp i vanlig matbutik i kryddhyllan och blanda upp det med varmt vatten. Släng i pumparna och låt dem ligga ett dygn :-) Citera
moggis Postat 30 november 2012 Författare Postat 30 november 2012 Hur blandar man? Finns det på paketet? Citera
Edward Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Vet inte vad skillnaden är mot vanlig ättika, men jag brukar köpa vanlig ättika i matbutiken den är inte speciellt dyr. Citera
Wiking Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Hur blandar man? Finns det på paketet?Menar du Citronsyra med denna frågan? Citronsyra köper man bäst i färghandeln. 1 liter kostar ca 100-150 kronor och varar i flera år. Jag brukar använda 10-15 matskedar till 20 liter vatten. Låt grejorna ligga i under natten så funkar det bra. Citera
Kjelle Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Det är nog säkrast och köpa i mataffären, ÖoB brukar ha billiga priser. Biltemas blandning kan innehålla sådant som är giftigt för akvariet.Hälsningar Kjelle Citera
moggis Postat 30 november 2012 Författare Postat 30 november 2012 Ja wiking citronsyra jag menade... Den man köper som pulver.... Mmm biltemas var suspekt billig Citera
moggis Postat 30 november 2012 Författare Postat 30 november 2012 Jag har nu en påse citronsyra hur mkt pulver? Och hur mkt vatten? Letat men hittar inget direkt svar Citera
Kjelle Postat 30 november 2012 Postat 30 november 2012 Jag har nu en påse citronsyra hur mkt pulver? Och hur mkt vatten? Letat men hittar inget direkt svarBeror ju mycket vatten du har. Följ Ingemars recept vettja. Ju skarpare ju snabbare är det annars som gäller. Det är inget farligt varken att ta för mycket eller för lite.Hälsningar Kjelle Citera
moggis Postat 1 december 2012 Författare Postat 1 december 2012 Fungerade perfekt. Alla streamers och några pumpar som nya;)Akvariet vad är lämpligast där? Menar citronsyra fräter ju på silikon, det är helt tomt nu. Citera
Kjelle Postat 1 december 2012 Postat 1 december 2012 Fungerade perfekt. Alla streamers och några pumpar som nya;)Akvariet vad är lämpligast där? Menar citronsyra fräter ju på silikon, det är helt tomt nu.Ättika givetvis.... Hälsningar Kjelle Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.