Postat 4 december 201212 år Hej vet någon om man kan ha faxekalksten i saltakvarie??har en del som bara ligger å skräpar, vart bra om man kunde andvända dom också.
Postat 4 december 201212 år Hej vet någon om man kan ha faxekalksten i saltakvarie??har en del som bara ligger å skräpar, vart bra om man kunde andvända dom också.Faxekalken är ju de nordiska saltvattensakvaristernas första grundsten!Du kan visst ha dem, bra och åtminstone bygga en grundpatta av.Hälsningar Kjelle
Postat 4 december 201212 år Hej vet någon om man kan ha faxekalksten i saltakvarie??har en del som bara ligger å skräpar, vart bra om man kunde andvända dom också.Ja du!! Ingen aning men....för bästa resultatet så rekommenderar jag endast levande sten men de ju förstås bara min åsikt,men jag tror nog även om du frågar dom "gamla vargarna" i detta forum som t.ex. "Laggeman,Loopmannen,Lasse" osv. att dom håller med..... Good luck by the way!!
Postat 4 december 201212 år Författare Tycker med att de borde gå som Kjelle skrev, men ska fråga laggeman för, vet att dom har massa kunskap om salt.tack så länge..ja det är ett spännande kapitel, de här med saltakvarie
Postat 4 december 201212 år Författare Hittade denna diskusstion från 2006,,, så de verkar va att bara hiva i som grund iaf...https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?10057-Faxekalk Ändrat 4 december 201212 år av byggarebob
Postat 4 december 201212 år Faxe är helt perfekt i saltvatten. Som Kjell skriver så gör de sig bäst i botten och bygga vidare ovanpå med LS.
Postat 4 december 201212 år Kan nog säga att det va rätt så poppis på 90 talet, då hade jag ca hälften faxe sten i mitt, ca 40kg och 40kg ls och det va inga problem!! Så det är bara att köra på!
Postat 4 december 201212 år Författare Låter bra, lagt i en del, den största får ligga under 540 karet tills någon vill köpa den...fixar bild imorrn eller så när de lagt sej, yrde lite i botten fast man smög ner dom, spolades i duschen med hett vatten innan, då dom legat i sötvatten,, mer levade ska i innan fisk anländer..Förresten,,osby0479...en annan e född och uppvuxen i hästveda,,hihi.
Postat 10 december 201212 år Byggde hela min bakgrund av faxekalksten på mitt rsm 130. Kolla mina byggtrådar. Har även haft det i mitt hörnkar som finns som tråd om du söker på mig. / Sardellen.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.