Postat 4 december 201212 år Jag skulle behöva lite tips på hur jag kan sänka mina vatten värden lite.idag har jag följabde värde:[TABLE=class: grid, width: 800, align: center][TR][TD=align: center]SG1,026[/TD][TD=align: center]NH40[/TD][TD=align: center]NO20[/TD][TD=align: center]NO30[/TD][TD=align: center]KH10,9[/TD][TD=align: center]ALK3,88[/TD][TD=align: center]CA460[/TD][TD=align: center]MG1455[/TD][/TR][/TABLE]tar gärna emot alla åsikter och tips även på det som jag har färgat grönt!
Postat 4 december 201212 år vad är dessa värde mätta med? ca sjunker atomatiskt och ditt är inte särskillt högt där ligger jag ca alltid
Postat 4 december 201212 år Författare Jag använt salifer för allt utom sg. Sg. Har jag använt min Refactometer. Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 4 december 201212 år Vattenbyten med ett salt som inte har så höga ca o mg värden. Använder du ex Red sea collar pro så har det höga värden och då sjunker inte dessa värden men det finns salt med lägre värden. Kan va ett tips
Postat 4 december 201212 år Låt värderna vara som de är, du kommer sakta att sjunka till den nivån du vill ha.
Postat 4 december 201212 år Författare Med hög Mg får man ökad tillväxt av någon speciell alg? Har problem med trådalger samt cyanoSent from my iPhone using Tapatalk
Postat 4 december 201212 år sänk salthalten i ditt kar till 1,025 så sjunker dina värden också.mvh chrille
Postat 4 december 201212 år Du har ngt hög sallthalt, sänk den lite så hamnar du perfekt.Hög Mg är ingen större fara, påverkar inte algtillväxt.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.