Gå till innehåll

Hur ofta mata, drake


kiwi11

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag är lite kluven ang hur ofta drakarna ska ha mat. Har läst allt från varje dag, till var tredje.

Han har fått black mollys. Har provat idag med räkor men så jätte intresserad va han inte.

Ska prova imorgon med sytråd/ fisklina för att få räkan att se mer levande ut

Det är en zebra dvärg drake jag har.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ju mer du matar ju mer kommer den att växa. Den jag hade växte extremt snabbt och den började jag mata varannan dag. Dock så var ju det en pterois.

Om du har många andra småfiskar i akvariet så skulle jag försöka mata 1gång om dagen 2-3dagar och sen ha uppehåll i en dag och sen fortsätta igen.

Det funkade bäst för mig iallafall!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en Pterois jag med hade men matade den varannan dag med 2 räkor. Men som Hermanbrute säger så skulle jag mata var dag men utan uppehåll om du har mindre fiskar i karet. Drakarna "smutsar" ner väldigt mycket, så att mata sparsamt är nog vettigt det blev inte hälften så mycket avfall i skummaren sen jag sålde Draken. Har idag tre Clownfiskar och lite räkor.

Vad gäller att lära den äta räkor så kan det nog ta lite tid låt den vara utan mat ett par dagar så ska du se att den plockar räkorna. Med fiskelina önskar jag att jag tänkte på jag höll räkan och viftade på den tills han var tillräckligt nära för att släppa den då käkade han, men såfort räkan landat på botten så var den ointressant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara en liten fisk + en sandvändare jag fick igår. Fisken bryr han sig inte om men sandvändaren ser därimot god ut!

Ska göra ett sista försök idag med en räka & lina annars får det bli mollys igen.

Precis som du säger så blir han helt ointresserad när räkan hamnar på bottnen. Provade att sätta den på en grillpinne men det blev inga "levande" rörelse av de :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...