Nemisis Postat 27 maj 2005 Postat 27 maj 2005 Hej!!Är det någon som har handlat på affären hobbyriff som finns som länk? Tycker inte om att lämna ut mitt kort nummer till någon affär på nätet.. Någon kommentar??MvhFredrik Citera
stigigemla Postat 27 maj 2005 Postat 27 maj 2005 Varje gång du betalar med kort i en vanlig affär lämnar du kortnumret. Det är bara att ta upp kvittot ur kassalådan efteråt och knappa in koden manuellt i babsen. De flesta Tyska affärerna tar inte längre kreditkort på nätet utan man får ett mail med räkningsdetaljer och går med det till banken och tre dagar senare har de fått rätt summa överförd. Avgiften på Länsförsäkringar bank är 40 kronor. Det tar litet längre tid men då kan man i alla fall inte bli av med mer pengar än de man fört över. Citera
stigigemla Postat 27 maj 2005 Postat 27 maj 2005 Jag har gjort det det. Jag har en kompis som kom in i affären som jag hjälpte till litet extra på lördagarna och frågade efter ett lysrör han beställt. Men när jag räknade kassan efter stängning såg jag ju att lysröret hade kommit, fakturan var ju där, så det var ju bara att packa upp paketen. Sen ringde jag och det var OK, bara att knappa in koden från att han han köpt några regnbågsfiskar och frysfoder som vanligt - och summan från lysröret. Sedan hem till honom och dricka en kopp te , snacka litet fisk och se hur mycket bättre fiskarna färgade i ett nytt rör. Citera
Nemisis Postat 29 maj 2005 Författare Postat 29 maj 2005 Går och betarlar via banken istället på måndag tog deras banknummer o sätter in pengar den vägen, som du skrev över.. Då ken de ju bara blåsa mig på de pengarna iaf... =( Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.