Gå till innehåll

Handla på hobbyriff


Nemisis

Rekommenderade inlägg

Varje gång du betalar med kort i en vanlig affär lämnar du kortnumret. Det är bara att ta upp kvittot ur kassalådan efteråt och knappa in koden manuellt i babsen.

De flesta Tyska affärerna tar inte längre kreditkort på nätet utan man får ett mail med räkningsdetaljer och går med det till banken och tre dagar senare har de fått rätt summa överförd. Avgiften på Länsförsäkringar bank är 40 kronor. Det tar litet längre tid men då kan man i alla fall inte bli av med mer pengar än de man fört över.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gjort det det. Jag har en kompis som kom in i affären som jag hjälpte till litet extra på lördagarna och frågade efter ett lysrör han beställt. Men när jag räknade kassan efter stängning såg jag ju att lysröret hade kommit, fakturan var ju där, så det var ju bara att packa upp paketen. Sen ringde jag och det var OK, bara att knappa in koden från att han han köpt några regnbågsfiskar och frysfoder som vanligt - och summan från lysröret. Sedan hem till honom och dricka en kopp te , snacka litet fisk och se hur mycket bättre fiskarna färgade i ett nytt rör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...