lollsanlol Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Hej tjohej och todeloo!Jag bor i Sundsvall(västernorrland) och håller på att starta upp mitt akvarium. Jag håller på att få ihop dom sista pusselbitarna och kollar nu efter levande sten.. men hur sjutton ska detta gå till?? Intresset för salt verkar vara i en heeelt ny dimension ner i landet, både här på fomumet och i handeln. Finns det någon norrlännig här ute?!? Hohoooo Jag har ringt runt till 4 stora djuraffärer här ikring... den första visste inte ens vad det var jag ville ha, den andra fick inge mer av leverantören, den tredje samma sak där, och den fjärde hade totalt slutat med saltvatten för det var så dålig efterfrågan. Så min stora oro är nu att jag kommer bli tvungen att åka ner mot sthlm för att lunna köpa allt levande jag vill ha i. Är det någon som vet nåt ställe längre upp som har bra leverantörer? Jag har läst någon tråd här på forumet om hem lev på fiskar, är det så bra? är det någon som provar? Jag kontaktade den butiken som det stod om (Amazon Akvarium) och hon sa det att dom inte skickar på vintern, vilket iof inte spelar någon roll för mej just nu eftersom det är troligen till våren jag kommer kunna börja med fisken. Men som sagt, någon som provat på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Hej hej tänkte bara lägga ett meddelande här så du vet vart du hittar mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kn0tan Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Hej och välkommen.. roligt med fler Norrlänningar här! Angående LS kan du ringa till aquawarehouse som ligger utanför Umeå så går nog frakt att lösa enkelt med bussgods eller något annat fraktbolag på en sådan kort sträcka, alternativt någon annan affär runt stockholmsområdet som är villiga att skicka LS.LS är nog enklare att få skickat till sig än annat levande den här årstiden... annars får du göra grej av det hela och ta med dig ett bra sällskap + en varm bil och åka på shopping i storstan (Sthlm) =) . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lollsanlol Postat 13 december 2012 Författare Dela Postat 13 december 2012 Tack Ted Ja tanken har ju slagit mej men det ser ut som att jag fått tag i lite sten nu .. så håller tummarna. Men det lär ju ändå bli lite turer dit ner än så länge, men har man lite släkt där så lider man ju inte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 13 december 2012 Dela Postat 13 december 2012 Sen brukar vi åka ner lite då och då.Och om det finns platts kan du följa med annars kan vi handla till dig över telefon när man är där nere. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lollsanlol Postat 14 december 2012 Författare Dela Postat 14 december 2012 Ja det vore jätte bussigt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Xquiz Postat 5 januari 2014 Dela Postat 5 januari 2014 Hallå hallå, Tänkte försöka att få fram detta budskap utan att det ses som reklam, Så om nån Moderator tycker det får ni ta bort inlägget. Vi är 2 st i Sollefteå som nu har saltkar, och en utav oss har även fösäljning utav allt inom saltvatten, Så om någon vill ha lite mer exakt info så skicka gärna ett pm Letar man på forumet här så hittar man lite info om vart och vem som har denna butik Såg att Ted-m hade nämnt dom i någon tråd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 5 januari 2014 Dela Postat 5 januari 2014 Hallå hallå, Tänkte försöka att få fram detta budskap utan att det ses som reklam, Så om nån Moderator tycker det får ni ta bort inlägget. Ja, vi får väl ha lite överseende med tanke på hur tufft med butiker etc ni har så långt upp i landet. Jag vet inte om jag hade pallat dra igång ett saltkar med dom förutsättningarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smedberg Postat 5 januari 2014 Dela Postat 5 januari 2014 Sollefteå är ju lite närmare än Stockholm från Sundsvall Riktigt kul att någon i "närheten" vill kränga salt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Xquiz Postat 5 januari 2014 Dela Postat 5 januari 2014 Det är ju det vi norrlänningar gör bäst, Kämpar Ne men skämt å sido, det är riktigt härligt nu när vi även får hem grejer från Dejongmarinelife.nl, Så nu försöker vi bara att få med oss några fler Saltvänner Finns ett par stycken vilande saltisar som verkar lur nu med så Ja det blir ju lite mer ekonomiskt än att dra ner till sthlm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smedberg Postat 5 januari 2014 Dela Postat 5 januari 2014 Jepp, är en handfull nya i Sundsvall nu också.. Vi tänkte ev försöka träfffas den 14'e januari om fler är intresserade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Xquiz Postat 5 januari 2014 Dela Postat 5 januari 2014 Ja det vore roligt Jag och min Lokale fiskhandlare höll på prata lite om att kanske anordna en träf hos honom i butiken, men vet inte hur det ser ut med det, annars lär vi möta några nya saltisar nu på tisdag, hörde att flera från sundsvall hade beställningar att hämta då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 6 januari 2014 Dela Postat 6 januari 2014 yup det stämmer.Blir nästan som en träff kanske skulle haft en kaffekokare på jobbet på tisdag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Xquiz Postat 6 januari 2014 Dela Postat 6 januari 2014 Tjenare, har dock fått höra av Timmy från zoolefteå nu att det blivit förseningar från Dejongs sida :/ Handlade tydligen om att grejerna flögs in sen att dom skulle hitta transportfirma som körde ut varorna och att transporttiden blev för lång Men ha kontakt med timmy, han har bättre koll på läget. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aejohansson Postat 6 januari 2014 Dela Postat 6 januari 2014 Sollefteå är ju rätt nära, krigar på uppe i Vilhelmina Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smedberg Postat 28 mars 2014 Dela Postat 28 mars 2014 Om vi har missat någon saltis i och runt västernorrland så kan ni kika in på facebook.Saltvatten Västernorrland på Facebook Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Romland Postat 28 mars 2014 Dela Postat 28 mars 2014 <---- här har du en till i sundsvall som håller på! =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smedberg Postat 28 mars 2014 Dela Postat 28 mars 2014 <---- här har du en till i sundsvall som håller på! =)Är du som Spiken som kör vvf (våga vägra Facebook)? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Romland Postat 28 mars 2014 Dela Postat 28 mars 2014 haha nä spiken det är micke det! jag själv är romland som också vägrar fb Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Palmberg Postat 29 mars 2014 Dela Postat 29 mars 2014 Men hur ni håller på och vägrar och ha er. Söta kattbilder, bilder på vad folk äter till middag och tio tusen snoriga ungar. Facebook är ju underbart! Till och med Micke har stundtals muttrat "ja, jag får väl kanske lov att skaffa den där skiten då...", så in i Saltvattensgruppen nu! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 29 mars 2014 Dela Postat 29 mars 2014 Jo + 1 för det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
johnnys Postat 2 april 2014 Dela Postat 2 april 2014 Här finns det en till som håller på, har precis kommit igång ( inget levande än ). Bor inte inte i rätt län men med Norrlandsmått mätt så bor jag nära ändå :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smedberg Postat 2 april 2014 Dela Postat 2 april 2014 Här finns det en till som håller på, har precis kommit igång ( inget levande än ). Bor inte inte i rätt län men med Norrlandsmått mätt så bor jag nära ändå :-)Kul Johnny, hoppa in i facebookgruppen på sidan innan om du är facebookare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.