Gå till innehåll

Mata Mantis?


jizeta

Rekommenderade inlägg

Roligt att du hittat en rackare!.

Du kan mata den var tredje dag beroende hur mycket mat den får.

Jag brukar ge min peacock frysta räkor, råa räkor, frysta och levande musslor, krabbor och lite nu och då levande turbosnäckor som får städa runt lite innan dom (råkar) bli mat åt Ernst.

Kan vara bra att dom får sig något levande att äta på nu och då samt att dom gärna får kämpa lite innan dom får tag i sin mat... annars kan deras klubbor tyna bort.

Bra tips är att kolla i frysdisken/charken på Ica, konsum eller någon annan storhandel... där kan du köpa levande musslor i nät/lösvikt som bara är att frysa in eller ge din krabat på direkten.

Mvh / TOny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ernst är lite utav en inredningsnörd... han sysselsätter sig om dagarna med att möblera om därav namnet :) .

Har satt upp en liten webbkamera som streamar till min mobil och det är riktigt festligt att se han pusta och konka omkring på diverse stenar bara för att stunden senare ångra sig och möblera om.

@Jizeta. Har du läst på RC något om skötseln och noterat att dom är hyperkänsliga mot kemikalier i luften typ fönsterputs och sådant... det var nära ögat för min del att saker kunde ha gått illa här om jag inte hade läst det i förbi farten innan det var dags för att tvätta rutorna här hemma.

Lätt missat och man blir inge glad ifall det skulle ske.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...