Gå till innehåll

Dimma leds med profiluxdator


bjomat

Rekommenderade inlägg

Någon som vet om jag kan dimma min ledramp med enbart denna http://shop.stevesleds.com/The-Quad-Dimming-LED-Driver-Quad-Driver.htm

...eller behöver jag även http://shop.stevesleds.com/Aquarium-Controller-Interface-Harness-for-Steves-LEDs-Drivers-harness.htm

Om jag inte klarar mig med enbart "quad drivern" så kanske jag kan ansluta mina "quad drivers" till ghl:s egna http://www.modularled.ca/evg-ap-2f-hc-dimmable-ballast-driver/

Tacksam för svar :)

Med vänlig hälsning, Björn

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Vad jag förstår kommer du behöva det som kallas harness. Det gör om från 0-10Volt till PWM som du sedan kan koppla till de drivkorten.

MVH

/Janne

Tack Janne!! Precis det ja misstänkte... Tittade du något på ghls egna? Skulle det kunna fungera på något sätt?

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Janne!! Precis det ja misstänkte... Tittade du något på ghls egna? Skulle det kunna fungera på något sätt?

Sent from my iPad using Tapatalk

Som jag tolkar den så är det endast en enkel kopplingsplint med två reläer. Där reläerna är till för att bryta spänningen helt till två drivdon, reläerna styrs av de två till/från signaler som finns med i varje RJ-11 kontakt från GHLen.

Sen styrs drivdonen av de vanliga 1-10V signalern som kan kopplas vidare på ett par plintar.

Så den stora vitsen med det där kortet verkar bara vara att få bryningen av 240 V AC via reläerna om man har det behovet.

Men det kanske finns någon GHL kunnig som kan flika in om det är mer än så?!

MVH

Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Vad jag förstår kommer du behöva det som kallas harness. Det gör om från 0-10Volt till PWM som du sedan kan koppla till de drivkorten.

MVH

/Janne

Vet du eller någon annan om det finns något liknande som "harness" i Sverige - typ på kjell&co?

Mvh Björn

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja! Manne här..

Ghl har ett par olika lösningar till led styrningar.. Dom lite dyrare har en uppbyggnad så att man aldrig ska kunna sabba ghl ingången med något drivdon.. Dvs styr relä på externt ghl kort.

Man måste tänka på att belastningen som drivdonet ger ghlen inte är förhög. Då sabbar man ghlen.. Vi pratar väldigt små belastningar från drivdonet.

Nu har jag inte läst igenom tråden ännu, så kan inte ge ett exakt tips på vad du ska ha. Hänger på vilken driver du har helt enkelt. Själv hade jag meanwellen 48D samt P , med olika ghl kort.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja! Manne här..

Ghl har ett par olika lösningar till led styrningar.. Dom lite dyrare har en uppbyggnad så att man aldrig ska kunna sabba ghl ingången med något drivdon.. Dvs styr relä på externt ghl kort.

Man måste tänka på att belastningen som drivdonet ger ghlen inte är förhög. Då sabbar man ghlen.. Vi pratar väldigt små belastningar från drivdonet.

Nu har jag inte läst igenom tråden ännu, så kan inte ge ett exakt tips på vad du ska ha. Hänger på vilken driver du har helt enkelt. Själv hade jag meanwellen 48D samt P , med olika ghl kort.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tjena Manne!! Tack för du tog dig tid :). Jag har stevesleds quad driver 2st som jag tänkt styra med profilux 3.1a på något sätt. Länken finns högst upp i denna tråd. Mycket tacksam för svar :)

Med vänlig hälsning, Björn

Med vänlig hälsning, Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Lasse.. Är säkert något liknande i mindre format.

Björn, du ska nog satsa på hans andra kort också för styrningen.. Om jag fattat rätt så kan man använda både Pwm samt 1-10 med det extra kortet..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Lasse.. Är säkert något liknande i mindre format.

Björn, du ska nog satsa på hans andra kort också för styrningen.. Om jag fattat rätt så kan man använda både Pwm samt 1-10 med det extra kortet..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Tack grabbar för hjälpen - Nu beställt stevesleds controller interface och hoppas den lirar med profiluxen

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...