hundben Postat 15 december 2012 Dela Postat 15 december 2012 HejFunderar på en liten sak angående Ls/vatten ska göra om lite o plocka ur sten då jag ligger med för mycket Ls mot vad jag hört att man behöver ha. Ja sen dels för att jag ska starta ett till så jag får plats med korallerna. När man plockar ur stenar så blir det mindre vatten ska man tillföra saltvatten? var något som slog mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 15 december 2012 Dela Postat 15 december 2012 Först, det finns inget max/min på mängd LS, du kan ha hur mycket som helst, och väldigt små mängder.När du tar bort sten, tillsätt nytt saltvatten, blir lite som ett vattenbyte...Efter du tillsatt vattnet, kolla salthalten så att inget är knas! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 16 december 2012 Dela Postat 16 december 2012 Tillsätt saltvatten av samma salthalt som i karet så kommer allt bli bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.