litetsmultron Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Varför har du satt överinnings rören lika högt? är det inte bättre att ha ett så högt så möjligt så att det inte blir massa skvalp ljud? Citera
henriksmalinl Postat 4 februari 2013 Författare Postat 4 februari 2013 Varför har du satt överinnings rören lika högt? är det inte bättre att ha ett så högt så möjligt så att det inte blir massa skvalp ljud?Dom sitter inte lika högt, det är bilden som inte är riktigt rätt. Det skiljer 3-4 cm mellan rören. Citera
henriksmalinl Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 Nu är det Dax att dra igång ledbygget. Plåten med l-lister är klar, och nu har jag lagt ut dioderna!60 st 10watt (40 blåa, 20 vita) och 33 st 3wattare med uvljus.Nu ska det borras och lödas! Citera
henriksmalinl Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 En liten uppdatering på helgens jobb :-)Denny från saltkällaren var här igår och drog lite rör, det blev en del :-)sumpen är på plats, och ledbygget går framåt.Alla 10 wattare är på plats, har börjat fästa kablar mellan dom, men det tar lite tid...Lite bilder på detta! Citera
_Manne_ Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Ser på sump bilden.. Får du i o ur en skummare där ? , känns "lågt" i tak när du ska över sump kanten.. LEDen ska bli intressant o se då jag själv har bl.a. 16 10w chip i mitt system.. Med vänlig hälsning, Manne Citera
henriksmalinl Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 Det blev lite lägre än vad jag tänkt, men allt ska gå in(kanske ingen jätteskummare).tycker själv det ska bli roligt med led, har idag bara 4st t5 över mitt 450 liters idag!Ser på sump bilden.. Får du i o ur en skummare där ? , känns "lågt" i tak när du ska över sump kanten.. LEDen ska bli intressant o se då jag själv har bl.a. 16 10w chip i mitt system.. Med vänlig hälsning, Manne Citera
Andreas N Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Dom sitter inte lika högt, det är bilden som inte är riktigt rätt. Det skiljer 3-4 cm mellan rören.Det ena röret bör ligga några mm under planerad vattennivå och det tycker iaf jag inte det ser ut som att det gör. Som det är nu kommer du få ett mega vattenfall ner i boxen. Citera
cheva Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 de ena röret är 15 mm längre en det andra + kran med venliga hälsningar denny på saltkällaren Citera
henriksmalinl Postat 18 februari 2013 Författare Postat 18 februari 2013 Äntligen är belysningen färdiglödad och testad, är man inte van vid lödkolven så tar det lite tid....Men några dåliga bilder finns iaf :-)Den första är utan uv-ljus, den andra är med... Citera
litetsmultron Postat 18 februari 2013 Postat 18 februari 2013 Kommer va bra tryck i belysningen! Hur ska du styra den? Citera
henriksmalinl Postat 18 februari 2013 Författare Postat 18 februari 2013 Kommer va bra tryck i belysningen! Hur ska du styra den?Jag styr den med jannes drivarkort(2st), uvljuset av separata dimbara drivare Citera
Holm-Alexander Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 Hur det med detya bygge? Bilder!!?Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
henriksmalinl Postat 20 februari 2013 Författare Postat 20 februari 2013 Bilder kommer.....imorgon!!Ledrampen är på plats, alla fläktar är inkopplade, så imorgon ska jag börja klä in karet med dom delar som är färdigoljade :-)Så det närmar sig sakta men säkert.... Citera
Holm-Alexander Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 Låter kanon. Väntar spänt på bilderna Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
petnym Postat 21 februari 2013 Postat 21 februari 2013 Åt vilket håll kommer vattnet att flöda genom sumpen? Du är medveten om att du behöver en del nivåskillnad för att få upp något signifikant flöde genom den där bypass-röret? ;-) Citera
henriksmalinl Postat 21 februari 2013 Författare Postat 21 februari 2013 Åt vilket håll kommer vattnet att flöda genom sumpen? Du är medveten om att du behöver en del nivåskillnad för att få upp något signifikant flöde genom den där bypass-röret? ;-)Det rinner från vänster till höger, det med nivåskillnaden är löst, så allt fungerar som det ska :-) Citera
henriksmalinl Postat 21 februari 2013 Författare Postat 21 februari 2013 Här kommer lite bilder på dagens jobb!!Locket och sidorna är färdiga(saknades en liten bit pianogånggärn).Håller på att lacka och olja delarna till framsidan, så till helgen ska det nog bli färdigt :-)Ledbelysningen är på plats och fläktarna i locket är kopplade, blev riktigt bra :-) Citera
cheva Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 vad hemma hus Henrik ida och limmade överinings boksen och tittade på hans bygge har varit med från början och set det växa fram kan bara säga en sak detta måste ses live :wooow:vilken belysning du säger att du är ingen snickare upp med fler bilder med venliga hälsningar denny Citera
henriksmalinl Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 vad hemma hus Henrik ida och limmade överinings boksen och tittade på hans bygge har varit med från början och set det växa fram kan bara säga en sak detta måste ses live :wooow:vilken belysning du säger att du är ingen snickare upp med fler bilder med venliga hälsningar dennyTack så mycket Denny!!! Citera
henriksmalinl Postat 25 februari 2013 Författare Postat 25 februari 2013 Äntligen är alla sidor, dörrar och lock på plats!!Ska dock skruva dit lite hantag och sen ska benen oxså få lite trä....Sen ska karet provfyllas i veckan innan det är dax för salt :-) Citera
henriksmalinl Postat 28 februari 2013 Författare Postat 28 februari 2013 Nu är akvariet fyllt, men dock bara med sötvatten!!Tänkte köra runt systemet ett par dagar innan jag börjar blanda saltvatten.Har fått upp styrningen till pumparna idag oxså, så nu närmar det sig.Ska börja ställa in belysningen oxså, tänkte se om jag kan få till en "soluppgång och solnedgång". Citera
henriksmalinl Postat 28 februari 2013 Författare Postat 28 februari 2013 snyggt har du helt upp vatten i sumpenTänkte ta sumpen imorgon, ska koppla in pumparna då oxså!! Blev ledig imorgon så tänkte göra det innan du kommer och hjälper mig med det sista :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.