Gå till innehåll

Varför svara om man ändå inte kan svaret?


turboadde

Rekommenderade inlägg

Faktum är Andreas att du har en poäng i det du skriver. Jag gillar skarpt olika åsikter och att det pågår en diskussion men så fort det går över på personangrepp (eller pajkastning som du kallar det) så ogillar jag det väldigt mycket.

Jag anser att vi måste vara rädda om varandra i stället, iallafall i det offentliga rummet som forumet är.

Det är ju klart att inte alla älskar alla här i världen, tror t.e.x att mina åsikter inte alltid faller i god jord, och det är helt ok. För att det just det som är utvecklande.

Olika åsikter är helt enkelt ett måste för att ett forum ska vara levande.

Men snälla snälla NI sluta kasta Paj,,,,,,,och GOD JUL

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar absoluta värden och sånt som går att mäta men jag håller ändå med om att subjektivitet har sina poänger. När jag skulle starta mitt första kar satt jag och läste om nanokar här på guiden och jag snubblade över Lasses tråd som avhandlade hans 25 liters kar. Det var inte riktigt den färskaste tråden insåg jag efter ett tag men oj vad mycket bra information det fanns. I den tråden fick jag känslan av att Lasse höll på med nån form av uppvigling till djurplågeri då han föreslog att det kanske inte behöver vara så förbaskat svårt att sköta ett lite saltvattensakvarium som nybörjare. Även om jag ganska snart insåg att Lasses åsikter i frågan skilde sig från gängse uppfattning så svalde jag helt och hållet hans resonemang eftersom att de var strukturerade och vetenskapligt underbyggda.

Var vill jag komma med detta då? Jo, olika åsikter är närande för såväl diskussionen som hobbyn men om man uttrycker sig trevligt, sakligt och försöker att bygga upp sin argumentation på relevanta fakta så vinner alla i längden och man kanske till och med kan lära andra någonting på kuppen.

Finns det förresten inte någon hänvisning till något hav i receptet till den allgalaktiska gurgelbrännaren? Jag tänkte slå ett slag för saltkopplingen i diskussionens något olyckliga sidospår. =)

MVH

Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var på en bar i tyskland en gång där man kunde beställa en "intergalactische gurgelstörmer". Den var 5 gånger så dyr som allt annat och jag skulel ha den. Men den enda killen som kunde blanda den avr inte där :(

Närande diskussioner är bra. Underbyggda argument är ännu bättre. Pajkastning är dåligt. Livfull men ödmjuk debatt kommer ta saltvattensguiden till nya nivåer (över 200) 2013.

Alltid bra med en handduk när man slabbar vid akvariet...

Trevlig apocalyps på er.

/Torsten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Jag ska nog inte ta åt mig äran för den. När diskussionen dök upp sträckte jag mig omedelbart efter mitt illa åtgågna exemplar av "guiden" och slog upp stycket om den allgalaktiska gurgelbrännaren. Så äran ska nog tillfalla den store Douglas Adams. Men jag är glad att jag kunde förgylla någons fredag.

MVH

Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...