Jailbird Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 Är det nån som kan typ vilken diff "Min & Max" man kan ha i alla vattenvärdenTänker på alla tester:AmmoniumCalciumIodineMagnesiumNitrit FosfatStrontiumBoronKopparKH/Alk Nitrat SyrePHSilikat Citera
hbmannen Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 det brukar stå på förpackningarna.. iallafall salifert´s om ja inte minns fel.. eller så står det kanske bara optimalt värde.. minns inte just nu..BRA SVAR VA Citera
Manks Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 står inte på mina salifert, eller så får jag kolla en gång till. (ännu bättre svar) Citera
wrang Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 Saliferts Kh så skriver dom att havsvatten ligger på 8dKH och 2,9meq/LSå man bör väll ligga på dettaSaliferts Phosfat 0,03 (gut) bra 0,25 (Hemmt korallenwachstum) Korallhämjande tillväxt såmax 0,25 min kan man väll bara få 0Saliferts Calsium Naturligt havsvatten 425-450ppmMen ja det är väll lite hur man skall ha i karet oxså. fisk, koraller eller blandat...Kanske bättre å se hur karet mår istället för att rätta sig efter en massa värden Citera
BroderIsak Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 Är det nån som kan typ vilken diff "Min & Max" man kan ha i alla vattenvärdenTänker på alla tester:AmmoniumCalcium viktigIodineMagnesiumNitrit viktigFosfat viktigStrontiumBoronKopparKH/Alk viktigNitrat viktigSyrePH viktigSilikat´Dessa tycker jag att man skall hålla koll på resten e bara om har problem och inte hittar felet. Resten av värden får du om du byter vatten lite oftare.. Citera
Manks Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 Calcium spelar väl inte så stor roll om man bara har mjukoraller? Eller behövs det för något annat också? (kom på att räk/krabb -skal säkert behöver det) Citera
Jailbird Postat 7 juni 2005 Författare Postat 7 juni 2005 Hur viktigt är Magnesium egentligen ??mitt fosfat ligger på 0,25-0,5, men har nu lagt i Rowaphos 250ml (400 liters kar ) Citera
Linnex Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 Hade igår Ca värde på 375 som jag ville öka. Tillsatte kalkvatten droppande från PETflaska och tog efter en timme efter tillsatsen nytt test som visade 390. Uppskattade då hur mycket mer jag skulle behöva för att nå 425 och satte dit flaskan och lät det droppa ut.Nu på lunch tog jag nytt test och det visade 475 :-S. Kan det bli problem? PH är ca 8.2. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.