ted64 Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 håller på o bygga ett sumprum i källaren till mitt kar, har redan blivit trött på o ligga på golvet framför karet o försöka få in huvudet i bänken + armar o dona med skummare o allt annat som ska vara i sumpen (man e inte så smidig längre )Har fått en ide om o sammankoppla huvudkaret med 2 andra kar, ett stort refugium o ett vattenbytarkar sen sumpen. Någon som har några briljanta ideèr om det tro???bifogar en liten skiss som jag har tänkt dethar även tänkt mig ett karantänskar därnere efter senaste tidens bakslag Citera
ted64 Postat 26 december 2012 Författare Postat 26 december 2012 Efter ett litet påhopp av Ken så kommer här en bild på huvudkaret Citera
osby0479 Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Tycker allt du ska visa att du har mer än ett kar Tycker att din ritning såg bra ut, har man möjligheterna så hade det ju varit det smidigaste!Blev det sump på deltec karet eller all teknik är i karet? Citera
ted64 Postat 26 december 2012 Författare Postat 26 december 2012 Tycker allt du ska visa att du har mer än ett kar Tycker att din ritning såg bra ut, har man möjligheterna så hade det ju varit det smidigaste!Blev det sump på deltec karet eller all teknik är i karet?Haha nu ska vi inte överarbeta detta nä har inte blivit nån sump på det ännu tanken är att de karet oxå ska in i sumprummet till vänster om refugiumet med sump sidan om, lätt tillgängligt för en gammal man Citera
wrang Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Jag ska bygga det samma men är inte mer än i planeringsstadiet. Visseligen är 3st 32mm PVC slangen dragen från karet idag å ner i rummet men inte mer.Hur är dina väggar klädda? våtrumsväv/kakelGolvet? Klinkers/BetonggolvVentilation? Citera
ted64 Postat 26 december 2012 Författare Postat 26 december 2012 Jag ska bygga det samma men är inte mer än i planeringsstadiet. Visseligen är 3st 32mm PVC slangen dragen från karet idag å ner i rummet men inte mer.Hur är dina väggar klädda? våtrumsväv/kakelGolvet? Klinkers/BetonggolvVentilation?ska bli så skönt med plats till allt väggarna är i betong likaså golvet där jag ska lägga klinkers ska även sätta golvbrunn + avlopp upp på väggen allt för o slippa slabbet med vattenbyte o dyligt ventilation blir en fuktstyrd paxfläkt till o börja med Citera
ted64 Postat 9 september 2013 Författare Postat 9 september 2013 En bit på väg Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Citera
_Manne_ Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 Tummen verkar ha totalt lossnat från sitt ursprung.. Kul.Med vänlig hälsning, Manne Citera
ted64 Postat 9 september 2013 Författare Postat 9 september 2013 Tummen verkar ha totalt lossnat från sitt ursprung.. Kul.Med vänlig hälsning, ManneHaha jo den har kommit en bit ut iallafall, ska bli skönt med ett vattenbytarkar....... har ju haft grejorna hemma ett tag nu men ingen inspiration efter alla mina missöde me karen.... Citera
_Manne_ Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 Det är ju bara att hoppas att missöden möjligheterna byggs bort nu till stor sannolikhet , så vi slipper fler sådana.Med vänlig hälsning, Manne Citera
Tribiani Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 Wow! Riktigt läckert med ett separat sumprum Citera
ted64 Postat 9 september 2013 Författare Postat 9 september 2013 Wow! Riktigt läckert med ett separat sumprum tackar ja du vet ju hur smidig jag e allting för o underlätta Citera
ted64 Postat 22 september 2013 Författare Postat 22 september 2013 Detta va så roligt så vi gör en sump o ett nytt vattenbytarkar till Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Citera
cheva Postat 22 september 2013 Postat 22 september 2013 snyggt då är det bara lita levande snart Citera
ted64 Postat 22 september 2013 Författare Postat 22 september 2013 snyggt då är det bara lita levande snartyepp snart ska mitt andra 720 igång, med lite roliga fiskar så jag hör av mig när det e på g. Har precis limmat lite fack o dyligt i sumpen o vattenbytarkaret, delade mitt 450 på mitten så blir där 225 liter o byta o 225 liters stenkista, sumpen blev mitt gamla 575 med ett osmosfack på ca 200 liter resten till skummare o dyligt Citera
cheva Postat 22 september 2013 Postat 22 september 2013 det låter bra man har aldrig för liten sump hi hi hi Citera
ted64 Postat 22 september 2013 Författare Postat 22 september 2013 det låter bra man har aldrig för liten sump hi hi hi haha man tager vad man haver säger dom kloke...... har ni börjat få ordning på lokalen ännu?? Citera
ted64 Postat 22 september 2013 Författare Postat 22 september 2013 ja och där hemma det börjar närma sig :nya bilder: låter kanon ju de e bara o kämpa på..... Citera
akutmottagning Postat 28 september 2013 Postat 28 september 2013 Helt klart drömnen med ett ordentligt sump/karantäns rum. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.