Gå till innehåll

sumprum


ted64

Rekommenderade inlägg

håller på o bygga ett sumprum i källaren till mitt kar, har redan blivit trött på o ligga på golvet framför karet o försöka få in huvudet i bänken + armar o dona med skummare o allt annat som ska vara i sumpen (man e inte så smidig längre :) )

Har fått en ide om o sammankoppla huvudkaret med 2 andra kar, ett stort refugium o ett vattenbytarkar sen sumpen. Någon som har några briljanta ideèr om det tro???

bifogar en liten skiss som jag har tänkt detpost-5426-14468927661022_thumb.jpghar även tänkt mig ett karantänskar därnere efter senaste tidens bakslag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker allt du ska visa att du har mer än ett kar ;) Tycker att din ritning såg bra ut, har man möjligheterna så hade det ju varit det smidigaste!

Blev det sump på deltec karet eller all teknik är i karet?

Haha nu ska vi inte överarbeta detta :)

nä har inte blivit nån sump på det ännu tanken är att de karet oxå ska in i sumprummet till vänster om refugiumet med sump sidan om, lätt tillgängligt för en gammal man :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska bygga det samma men är inte mer än i planeringsstadiet. Visseligen är 3st 32mm PVC slangen dragen från karet idag å ner i rummet men inte mer.

Hur är dina väggar klädda? våtrumsväv/kakel

Golvet? Klinkers/Betonggolv

Ventilation?

ska bli så skönt med plats till allt

väggarna är i betong likaså golvet där jag ska lägga klinkers ska även sätta golvbrunn + avlopp upp på väggen allt för o slippa slabbet med vattenbyte o dyligt

ventilation blir en fuktstyrd paxfläkt till o börja med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...
Tummen verkar ha totalt lossnat från sitt ursprung.. Kul.

Med vänlig hälsning, Manne

Haha jo den har kommit en bit ut iallafall, ska bli skönt med ett vattenbytarkar....... har ju haft grejorna hemma ett tag nu men ingen inspiration efter alla mina missöde me karen....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
snyggt då är det bara lita levande snart

yepp snart ska mitt andra 720 igång, med lite roliga fiskar så jag hör av mig när det e på g. Har precis limmat lite fack o dyligt i sumpen o vattenbytarkaret, delade mitt 450 på mitten så blir där 225 liter o byta o 225 liters stenkista, sumpen blev mitt gamla 575 med ett osmosfack på ca 200 liter resten till skummare o dyligt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...