krille 55 Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Två nya på chatten i kväll tack vare denna tråd Citera
MartinForsström Postat 10 januari 2014 Författare Postat 10 januari 2014 Idag har jag firat min hobbyistiska nytändning genom att köpa två små fina fraggar av shreek. Efter att ha sett ett 3,2 meters kar live kan man konstatera att ens egen lilla såskopp lämnar en del att önska. Men det ska nog bli fint här hemma med. Och, man tager vad man haver. Sent from my LG-D802 using Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 11 januari 2014 Författare Postat 11 januari 2014 Såhär ser det ut i dagsläget. Lite fulalger på bakre glaset men i övrigt helt okej tycker jag. Tyvärr har min stora fina makroalg gått i graven. Citera
MartinForsström Postat 12 januari 2014 Författare Postat 12 januari 2014 Idag har jag genomfört räddningsaktion "gobiskrälle ut ur filterlåda". Det var nästan omänskligt underhållande. Att lådan är halvfull med ls underlättade naturligtvis inte, men nu är han ute igen. Sent from my LG-D802 using Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 13 januari 2014 Författare Postat 13 januari 2014 ...och såhär glad blev hen. Citera
krille 55 Postat 13 januari 2014 Postat 13 januari 2014 Underbara små firrar. Jag har två stycken som hänger i korallerna och håller utkik Citera
MartinForsström Postat 13 januari 2014 Författare Postat 13 januari 2014 Ja, den är en solklar favorit. Jag skulle vilja ha en till men jag har nästan absurt svårt att få tummen ur och pallra mig iväg till rn saltbutik. De år ju så otroligt charmiga när de sitter och glor. Sent from my LG-D802 using Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 14 januari 2014 Författare Postat 14 januari 2014 Jag tänkte att jag skulle skaffa mig en till. Jag tycker att de är de perfekta fiskarna i ett litet kar. De tillhör inte det gänget som sitter och trycker i en skreva bakom revet och kommer fram en gång varannan påsk. Sent from my LG-D802 using Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Äntligen har jag uppdaterat faunan i karet en aning. En liten Salarias Fasciatus har jag lyckats lägga vantarna på. Med stor sannolikhet världens bästa fisk. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 25 januari 2014 Författare Postat 25 januari 2014 Jag får väl dela med mig lite av utvecklingen i alla fall. Citera
MartinForsström Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Idag har jag varit och inhandlat två eremiter och ett gäng stenar. Jag blev lite inspirerad sist jag var på lustgården zoo och hittade en låda med flak av död sten. Bakgrund tänkte jag och idag köpte jag på mig tre kilo. Det täckte inte riktigt baksidan men det gav ändå ett betydligt trevligare intryck än mina halvt avskrapade kalkalger som var alternativet. Utöver detta gick jag emot min kronregel som satte upp vid uppstarten. Jag köpte en liten a. ocellaris. Jag tycker ju att de är förbaskat charmiga men jag har länge känt att det är lite som att köra v70 och lyssna på The Boss. Inget fel i det egentligen, men man vill ju gärna komma med nåt nytt. Ungarna var i alla fall asnöjda och jag tycker att de har en rackarns hypnotisk svansföring de små liven. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 27 januari 2014 Författare Postat 27 januari 2014 ...och såhär trevligt blev det med lite sten på väggen.Men det är nog läge att köpa på sig en laddning till. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 28 januari 2014 Författare Postat 28 januari 2014 Ytterligare en liten invånare. Fantastiskt trevlig fisk. Mandarinen alltså, inte gula linslusen. Citera
Majki01 Postat 28 januari 2014 Postat 28 januari 2014 Här nere i butikerna kalas den för fejkmandarin någon som vet varför? Citera
MartinForsström Postat 28 januari 2014 Författare Postat 28 januari 2014 Ingen aning. Det är ju olika arter. Snygg är den i alla fall. Men det är väl lsd-mandarinen som folk tänker på i första hand. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
Majki01 Postat 28 januari 2014 Postat 28 januari 2014 Ingen aning. Det är ju olika arter. Snygg är den i alla fall. Men det är väl lsd-mandarinen som folk tänker på i första hand. Skickat från min LG-D802 via TapatalkJa den e skit cool blev bara förvånad av namnet fejk Citera
MartinForsström Postat 28 januari 2014 Författare Postat 28 januari 2014 Ja, det är ju inte så att den utger sig för att vara något annat än den är. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 29 januari 2014 Författare Postat 29 januari 2014 Nån som kan svara på vad detta är? Ser ut som små rörmaskar men spröten är illgröna och lyser upp riktigt snyggt.Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 31 januari 2014 Författare Postat 31 januari 2014 Eremit med sollucka. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
krille 55 Postat 31 januari 2014 Postat 31 januari 2014 Den såg ju riktigt häftig ut. Har den fått tag på ett trasigt skal Citera
MartinForsström Postat 31 januari 2014 Författare Postat 31 januari 2014 Den har traskat runt i den där skalet hur länge son helst. Så för ett tag sen var det ett stort hål i. Jag tänkte att den säkert kommer byta till något annat som ligger i karet men icke. Den verkar nöjd med solluckan. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 31 januari 2014 Författare Postat 31 januari 2014 En till bild på glad (och potentiellt falsk) mandarin. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 12 februari 2014 Författare Postat 12 februari 2014 Det har börjat hända lite i karet sen jag ryckte upp mig. På gott och ont får man nog påstå. Korallerna växer och har börjat få bättre färg. Tyvärr gäller detsamma en ganska rejäl tuss med nån alg. Men men. Det är väl bara att skörda skörda skörda. Det är grymmt kul att vara igång igen i alla fall. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 12 februari 2014 Författare Postat 12 februari 2014 Den här tror jag starkt på. Den har börjat växa ganska ordentligt nu. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.