Aquario Postat 31 december 2012 Postat 31 december 2012 Detta blev ett resultat av ett desperat försök att rädda mina sista två Zuanthus av en koloni på ca 40st. Jag förstod inte vad det var som käkade på dem. Men då den sista huvudet fans kvar så plockade jag bort en grön sjöstjärna och då såg jag slamsor av Zuanthus på undersidan där munnen sitter. AAAAAARRRRRRGG!!! DÖD ÅT DE SMÅ GRÖNA SJÖSTJÄRNORNA!Då föddes denna ide så att inget (nästan!) kunde käka på mina fragg i framtiden! Fästes i täck glaset ovan på karet. Gjort med en sug propp jag hade över och tre st bunt band i plast. Limmades med Gel super lim. Lämna gärna synpunkter.Här är boven! Citera
kim.palmqvist Postat 31 december 2012 Postat 31 december 2012 Jag tog bara fisklina och knöt runt stenen mina knappar sitter på, funkar bra, dock inte snyggast i världen med en konstigt svävande sten. Skickat från min LG-P880 Citera
Andreas84 Postat 31 december 2012 Postat 31 december 2012 På tal om gröna sjöstjärnor, bör dom plockas bort eller hur stor skada gör dom? Citera
Aquario Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 På tal om gröna sjöstjärnor, bör dom plockas bort eller hur stor skada gör dom?De har bara angripit mina zuantus. Jag har knappar av en annan typ. Men de har de inte rört. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.