tele Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Här kommer det att dokumenteras det mesta som händer mitt kar.150x60x60, 2 rör ner och 1 upp.Skummare: Alpha Vertex 170Returpump: RD 3 Mini 50WBelysning: 2 x 120W 10k Maxspect (kommer mer)bild på skummaren.Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Citera
Eldy Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 Spännande, är just i startfasen av ett 540l själv så kommer följa denna tråden, se till och dokumentera ordentligt nu Hur har du tänkt kring biopellets/zeovit?Skall du köra med balling?Har du tänkt någon inriktning på karet? Citera
tele Postat 2 maj 2013 Författare Postat 2 maj 2013 Uppstart av karet ligger lite på is, då jag är fast på jobb i sthlm mån-tors fram till sista juni.Men det kommer att startas upp![ATTACH]95751[/ATTACH][ATTACH]95752[/ATTACH]Jag har ca 50 kg LS som går i ett 150-liters, sen kommer det till runt 30 kg och en massa koraller från mitt nuvara180-liters.[ATTACH]95753[/ATTACH]Kommer att köra balling med en Grotech 3-kanalspump och i belysningsväg har jag för tillfället 2x120W Razor. Om det behövs mer så kommer jag nog att bygga en kompletterande LED-ramp Citera
tele Postat 7 juli 2013 Författare Postat 7 juli 2013 snart! planen är att ha LS i karet inom 2 veckor. All teknik är på plats, bara PVC-dragning kvar.Sent from my B15 using Tapatalk 4 Beta Citera
tele Postat 28 juli 2013 Författare Postat 28 juli 2013 Uppdatering: Pga. semestern har det inte blivit mycket gjort på akvariefronten!Har köpt en 2x80W T5-ramp för att komplettera mina ledarmaturer på 2x120W.Även fixat bottensubsrat som kommer att behövas, från 2-4 mm korallkross i stora mängder.Beräknad uppstart är nu 1/9 ev. tidigare, om jag hinner jag fixa det som är kvar. Nu på onsdag blir det upp på kalfjället med helikopter och flugfiska 10 dagar! Citera
tele Postat 17 augusti 2013 Författare Postat 17 augusti 2013 Har fått lite mer gjort nu.Belysningen är upphängd i taket, all PVC är limmad och fläktarna är inkopplade.Imorgon blir det att testköra hela systemet med sötvatten.Sent from my B15 using Tapatalk 4 Beta Citera
tele Postat 7 september 2013 Författare Postat 7 september 2013 Fyllning av karet är påbörjat, äntligen! I början av nästa vecka blir det att flytta över ca. 50 kg LS som står och puttrar i ett annat kar.Sent from my phone using Tapatalk 4 Citera
tele Postat 8 september 2013 Författare Postat 8 september 2013 Efter att ha läst en annan tråd angående att fraggraster möjligen blir en fälla för skit så funderar jag på det är klokt att ha nästa hela botten täckt av dessa?Edit:Finns det någon som har fått problem med fraggraster i botten av akvariet?Sent from my phone using Tapatalk 4 Citera
adddo Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Detriusfälla. Jag skulle letat en annan lösning om du ska ha nåt i botten. De flesta kör utan nåt på botten. Citera
tele Postat 8 september 2013 Författare Postat 8 september 2013 Detriusfälla. Jag skulle letat en annan lösning om du ska ha nåt i botten. De flesta kör utan nåt på botten.misstänkte det, plexglas kanske är bättre?Sent from my phone using Tapatalk 4 Citera
tele Postat 8 september 2013 Författare Postat 8 september 2013 För att slippa eventuella problem så plockade jag bort fraggrasterna.Fyllningen går långsamt framåt!Sent from my phone using Tapatalk 4 Citera
Guest Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Snyggt jobbat. Bra beslut att ta bort det. Det som är väldigt effektivt är att ha ett omvänt bottenfilter i botten. Man pumpar alltså in vatten i bottenfiltret och strilar upp genom sanden och in i ytavrinningen. Citera
tele Postat 20 september 2013 Författare Postat 20 september 2013 Nu ha det stått och puttrat med cyklad sten i snart en vecka. Det ska i mer sten och fiskarna från andra akvariet när jag ser att all ammoniak och nitrit är borta. Ska mäta imorgon, men det är nog nån vecka bort.Sent from my phone using Tapatalk 4 Citera
tele Postat 20 september 2013 Författare Postat 20 september 2013 Det tar sig! jo, sakta men säkert.@jonas, överlevde fraggen? Sent from my phone using Tapatalk 4 Citera
tele Postat 1 mars 2014 Författare Postat 1 mars 2014 Nu har karet snart varit igång i 5 månader, så jag tänkte bjuda på lite bilder (mobil).och senaste inköpet, 5 styckenSent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera
tele Postat 7 mars 2014 Författare Postat 7 mars 2014 Kvällsfoton!Sent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.