Fiffe Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 Någon som testat den större varianten?Förbannat trött på dom små. Om dom inte rymmer från reaktorn så klumpar dom ihop sig... odågor... Citera
Namnbrist Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 Kör dessa i mitt nano...inget fosfat/nitrat alls i burken. Verkar göra sitt jobb 8) Citera
osby0479 Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 Räcker det med ett vattenflöde eller måste man ha en reaktor? Citera
Namnbrist Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 Ingen reaktor behövs....jag kör dessa i avrinningen i mitt molly. Krävs hyffsat flöde iafDet är själva grejen med dessa pellets, att man slipper reaktor&man lätt kan få till det även i små burkar där det inte finns utrymme Citera
freddi36 Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 Men vad har du för skummare i mollyt, Michel? För det behövs väl en bra skummare för att ta hand om produkterna som bakterierna skapar och på så vis sänker man värdena? Citera
Namnbrist Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 Kör en deltec mce 300....Biolpelletsen är en grund för bakterier som förbrukar fosfat&nitrat Citera
Fiffe Postat 5 januari 2013 Författare Postat 5 januari 2013 Reaktor är aldrig ett krav, men blir ju mkt effektivare så. Man lär kunna köra små pellets i en strumpa också om man vill, men lär inte funka lika bra. Citera
Conjor Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 [h=2]XL Biopellets kör också med dessa i en Tunze intern ytavriningsbox funkar bra i ett 112 liter[/h] Citera
Namnbrist Postat 6 januari 2013 Postat 6 januari 2013 Reaktor är aldrig ett krav, men blir ju mkt effektivare så. Man lär kunna köra små pellets i en strumpa också om man vill, men lär inte funka lika bra.Skulle funka riktigt dåligt med reaktorpellets då dom klumpar ihop och förhindrar genomstromning Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.