StefanB Postat 8 januari 2013 Postat 8 januari 2013 Hej jag tänkte testa Seachem seagel blandning av matrixcarbon och phosguard men kan man lägga detta i en nylon strumpa från Ica Vart ska jag lägga det i mitt boyu hs 60 kar 130liter. Har bytt ut skummare till en tunze 9002 så jag har inte original skummare kvar annars höll den bra flöde i kammaren efter skummaren så de va sär jag tänkte lägga den annars, någon som har idéer vart jag gör av strumpan Jag har haft igång karet ca 3-4månader e de för tidigt att sätta i detta då?! Citera
tiomm Postat 8 januari 2013 Postat 8 januari 2013 Släng ner det i nylonstrumpan och häng den nånstans i sumpen!Har haft Seagel i mitt nano sedan det var 2-3 månader gammalt. Citera
StefanB Postat 8 januari 2013 Författare Postat 8 januari 2013 Hur ofta ska man byta de?kan jag lägga de i samma kammare som keramik ringarna ligger? Citera
tiomm Postat 9 januari 2013 Postat 9 januari 2013 Jag byter en gång i månaden.Jadå, det går bra. Citera
Petter N Postat 30 september 2013 Postat 30 september 2013 Hej jag tänkte testa Seachem seagel blandning av matrixcarbon och phosguard men kan man lägga detta i en nylon strumpa från Ica Vart ska jag lägga det i mitt boyu hs 60 kar 130liter. Har bytt ut skummare till en tunze 9002 så jag har inte original skummare kvar annars höll den bra flöde i kammaren efter skummaren så de va sär jag tänkte lägga den annars, någon som har idéer vart jag gör av strumpan Jag har haft igång karet ca 3-4månader e de för tidigt att sätta i detta då?! Är du nöjd med Seagel eller har du övergått till en annan produkt. Jag änvänder Deltec Aqua Crown fosfatabsorber och kol i en strumpa, men funderar på att byta. Inte för att jag är missnöjd utan för att jag tycker Deltecs produkter är lite dyra. Funderar på att testa Seachem Seagel blandningen istället. Bra eller dålig idé? Citera
NiXoN Postat 30 september 2013 Postat 30 september 2013 Vill du ha en remover så kan du välja nån variant som inte har en lika snordyr etikett som Deltec,(tex Faunamarine).Seagel fungerar säkerligen men jag misstänker att skillnaden i pris är betydligt mindre jämfört med om du bara går byter remover märke.//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.