Gå till innehåll

Tänkte testa seachem seagel


StefanB

Rekommenderade inlägg

Hej jag tänkte testa Seachem seagel blandning av matrixcarbon och phosguard men kan man lägga detta i en nylon strumpa från Ica :)

Vart ska jag lägga det i mitt boyu hs 60 kar 130liter.

Har bytt ut skummare till en tunze 9002 så jag har inte original skummare kvar annars höll den bra flöde i kammaren efter skummaren så de va sär jag tänkte lägga den annars, någon som har idéer vart jag gör av strumpan :)

Jag har haft igång karet ca 3-4månader e de för tidigt att sätta i detta då?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...
Hej jag tänkte testa Seachem seagel blandning av matrixcarbon och phosguard men kan man lägga detta i en nylon strumpa från Ica :)

Vart ska jag lägga det i mitt boyu hs 60 kar 130liter.

Har bytt ut skummare till en tunze 9002 så jag har inte original skummare kvar annars höll den bra flöde i kammaren efter skummaren så de va sär jag tänkte lägga den annars, någon som har idéer vart jag gör av strumpan :)

Jag har haft igång karet ca 3-4månader e de för tidigt att sätta i detta då?!

Är du nöjd med Seagel eller har du övergått till en annan produkt. Jag änvänder Deltec Aqua Crown fosfatabsorber och kol i en strumpa, men funderar på att byta. Inte för att jag är missnöjd utan för att jag tycker Deltecs produkter är lite dyra. Funderar på att testa Seachem Seagel blandningen istället. Bra eller dålig idé?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du ha en remover så kan du välja nån variant som inte har en lika snordyr etikett som Deltec,(tex Faunamarine).

Seagel fungerar säkerligen men jag misstänker att skillnaden i pris är betydligt mindre jämfört med om du bara går byter remover märke.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...