Fillle Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Hejsan! hade problem nyss med min mce skummare och nu var de dags igen! den sprutar ut små bubblor i hela karet så det ser immigt ut.. lugtslangsintaget är ca ställt på klockan 1, och det bubblar som fan. det gjorde inte de för ca 7 dagar sen men när jag var borta över helgen hade hela akvariet bubblor i sig någon som vet vad jag kan göra? Tacksam för svar! Citera
Zigmund Postat 16 januari 2013 Postat 16 januari 2013 En kompis hade samma problem ,då var han tvungen silicona mellanväggen i skummaren .Läckte i väggen mellan skummardel och vattendel och det gjorde en massa bubblor i akvariet ! Citera
Fillle Postat 16 januari 2013 Författare Postat 16 januari 2013 hmm okej tror jag förstår hur du menar men där är de ingen vägg för mig iaf, inte hela vägen utan bara där uppe? Citera
stigigemla Postat 16 januari 2013 Postat 16 januari 2013 Prova att göra ren skummarpumpen och speciellt där luften går in i pumpen. Citera
Fillle Postat 16 januari 2013 Författare Postat 16 januari 2013 okej kan du förklara mer imorgon stig? Citera
MrRhames Postat 18 januari 2013 Postat 18 januari 2013 (ändrat) Hej.Vet inte om det är löst. Jag hade precis likadana problem med min MCE600.Prova att göra ren skummarpumpen och speciellt där luften går in i pumpen. Nu när jag gjorde ren skummaren för andra gången, då det inte löste sig med microbubblorna första gången. Så såg jag att själva nippeln på pumpen, den man trär slangen på var igensatt. Det löste mina problem, är som ny och låter mindre.Nippeln sitter på del nr:10 som iillustreras på bilden.Mvh Benjamin Ändrat 18 januari 2013 av MrRhames stavfel, kanske finns fler Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.