jonte_j Postat 22 januari 2013 Författare Postat 22 januari 2013 Som jag förstår det har jag kopplat det fel igen då? Har 3 vita och 10 blå på ena slingan och 7 vita och 7 blå på den andra. Skickad från min iPad med Tapatalk HD Citera
mamadubba Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Nej du har kopplat rätt. Det mikoto beskriver är om man har flera slingor paralellt på samma driver. Bara att köra på och gotta sig åt resultaten av nytt ljus! Citera
mikoto Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Är de kopplade parallellt på drivarna så är det inte någon lösning jag rekommenderar. Är dioderna kopplade i serie på drivarna(på 13 dioder i rad på ena drivaren och 14 i rad på den andra) så är det inga problem.I och med att du inte lödit kopplingarna själv så antar jag dock att det inte är någon parallell koppling här för jag tror inte det följer med några sådana kopplingsdelar som möjliggör parallellkopplingar med kittet om man inte ändrar något. Citera
_Manne_ Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Som jag förstår det har jag kopplat det fel igen då? Har 3 vita och 10 blå på ena slingan och 7 vita och 7 blå på den andra. Skickad från min iPad med Tapatalk HDDet finns en nackdel med sin lösning nu.. Du kan inte dimma ner o bara få blått ljuse i burken.. Om du kopplar bort dom tre vita o bara POVAR med 10blå lite senare in på kvällen , gör du det så förstår du vad jag menar. Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
jonte_j Postat 22 januari 2013 Författare Postat 22 januari 2013 Undrar om dem inte är parallellkopplade. Det var ju ett tag sen man hade teknik, tror det var nån gång på 90-talet Någon som kan fräscha upp mina kunskaper?Skickad från min iPad med Tapatalk HD Citera
jonte_j Postat 22 januari 2013 Författare Postat 22 januari 2013 (ändrat) Det finns en nackdel med sin lösning nu.. Du kan inte dimma ner o bara få blått ljuse i burken.. Om du kopplar bort dom tre vita o bara POVAR med 10blå lite senare in på kvällen , gör du det så förstår du vad jag menar. Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkHar provat köra på bara blått 😃 riktigt nice. Men har planer på att köpa en ny slinga med bara rb dioder och köra det som månljuset ist. Men det kanske blir för starkt?http://www.rapidled.com/4-led-solderless-moonlight-kit/http://www.rapidled.com/drilled-tapped-1-4-x-12-aluminum-heatsink/Skickad från min iPad med Tapatalk HD Ändrat 22 januari 2013 av jonte_j Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.