Gå till innehåll

Stjärnpolyp slår ej ut längre


Iksero

Rekommenderade inlägg

Enligt rubrik, den har ej slagit ut på 2-3 dgr. Är detta normalt? eller håller den på o dö?

En fråga till kan man få för mycket sniglar, alltså skall man börja skörda dem eller dör de vartefter algerna tar slut.

De har förökat till sig till +50st i ett litet 40l nano. Både vanliga sniglar & dem som som ser ut att ha ett halvt musselskal på ryggen.

/iksero

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, Konstigt.

Alla värden utom KH & CA (som jag ej kan mäta) är normala.

Och övriga invånare tycks trivas.

Har tillochmed fått "äggkakor"(?) av/vid rörfiltrerare. (filtrerare med kalkrör)

Har även någon form av snigel utan skal som ser ut som typ en Stegosaurus. Inte vet jag om dessa är bra.

//Iksero

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-jo, 2st mjukisar, även här ser en ut att den senaste tiden drait ihop sig lite och slemmar lite emellanåt.

Har provat kol nu i 2-3 dgr, får väl se om det blir bättre med tiden.

En fördel med mycke sniglar är ju iallafall att framrutan inte behöver skrapas så ofta.

//Iksero

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Jag har samma problem med min clavularia, som såg fin ut i början men nu är det endast ett fåtal polyper som öppnar sig. Jag provar kolfiltrering för tillfället, får se om någon del överlever. Jag har nu haft den i 2 månader.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...