Andreas84 Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Vad för slags skal kan man använda till eremitkräftor, utan att det ska ta skada på varken den eller akvariet?Förstår att de antagligen måste vara obehandlade, men kan man slänga i skal som är av glas/porslin alltså oäkta, sådan som ligger i djuaffären som man kan köpa i lösvikt? Vad är de bästa och säkraste skalen att kunna ge dem?Vi köpte nämligen 2 eremitkräftor för ca 2 veckor sedan och då fick vi med 2 st tomma turbosnigelskal, som de ska kunna ömsa över till. Men nu misstänker vi att den eremit som nu verkar vilja byta skal inte vill flytta över till något utav dessa skal, så funderat på att köpa mer anpassade skal till dem, Citera
Wigge Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 öb har påsar med prydnas skal som brukar fungera=) Citera
Blåbert Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 En av mina sade i helgen. Sprang imkring en stund utan skal och tog sen samma igen. Hade två andra i, me. Han verkar inte ha gillat dem.Får väl bli en inspektion på öb sen Citera
JoWa Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 har verkligen letat efter ÖBs prydnads skal ;/, mina ermiter tog nassarius snäckorna när dom dog Citera
DaTrucka Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Blomsterlandet, plantagen och dylika butiker kan ha skal med.Kanske t.o.m bauhaus och hornbach.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Vandal Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 http://www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5060-Dekormaterial/506050-Naturmaterial/1/013013-Snackor-i-korg-ca-20-stdessa funkar... Citera
jacs Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Hej,Senast jag letade skal så hade ingen av affärena nämda i tidigare inlägg detta hemma då det var fel säsong lr att de slutat med detta. Hittade en massa av en kille på tradera för 15sek plus frakt iofs. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.