Postat 12 juni 200520 Är Har 250ml Rowaphos i mitt ytterfilter "fluval 303" Har haft i det i 1 vecka nu utan bÀttre resultat, mÀtvÀrde Fosfat= 0,25-0,5Àr det felplacering eller vad.....Varför blir det inte bÀttre resultat efter denna tid nÄn som vet ??Mitt kar Àr pÄ 400 Liter
Postat 12 juni 200520 Är Dina mÀtprylar kanske har blivit gamla, eller visar fel.Jag rekomenderar Salifert
Postat 12 juni 200520 Är Författare Dina mÀtprylar kanske har blivit gamla, eller visar fel.Jag rekomenderar Saliferthar precis köpt och mÀtt med Saliferts tester "har ej provat andra"
Postat 12 juni 200520 Är Rowaphos Àr ju inget "undermedel" sÄ det tar lite tid innan det mÀrks skillnad, dessutom bör man ha en rowaphos reaktor för att nÄ bÀsta resultat.
Postat 12 juni 200520 Är Det kan bero pÄ att ett flumval 303 filter har ett ganska lÄgt faktiskt flöde och du kanske har placerat det sÄ att vattnet gÄr runt filtermaterialet i stÀllet för genom det. Men du borde ÀndÄ se en minskning. Fast det kanske minskar lika mycket som det byggs pÄ.
Postat 12 juni 200520 Är jag hade max pÄ saliferts test sen la jag coralifes phosfat och silikatremover i varsin nylonstrumpa i min fluval404 jag mÀrkte direkt att det gick ner, tog ca en vecka sen var det pÄ 0
Postat 12 juni 200520 Är Författare jag hade max pÄ saliferts test sen la jag coralifes phosfat och silikatremover i varsin nylonstrumpa i min fluval404 jag mÀrkte direkt att det gick ner, tog ca en vecka sen var det pÄ 0la du det i en av korgarna dÄ, det gjorde jag nÀmligenska nog prova Coralifes grejer annars vet jag inte hur man ska fÄ vÀck fosfaten
Postat 12 juni 200520 Är jag la en i varje korg sÄ har jag vadd nÀst lÀngst upp men du har vÀl 3 fack i din
Postat 12 juni 200520 Är Författare jag la en i varje korg sÄ har jag vadd nÀst lÀngst upp men du har vÀl 3 fack i dinyepp har tre fack !!jag lade allt i en nylonstrumpa pÄ den mittersta korgen
Postat 12 juni 200520 Är tror inte det har nÄn större sexuell betydelse vilket fack du lÀgger den i. sen vet jag inte om det har nÄn betydelse om man har rowa eller coralife rowa skall ju vara jÀttebra enligt dom flesta det hade jag med köpt om dom hade haft det
Postat 12 juni 200520 Är Författare tror inte det har nÄn större sexuell betydelse vilket fack du lÀgger den i. sen vet jag inte om det har nÄn betydelse om man har rowa eller coralife rowa skall ju vara jÀttebra enligt dom flesta det hade jag med köpt om dom hade haft detman kanske ska ha mera i Àn 250ml
Postat 12 juni 200520 Är till mitt kar (540 liter) skulle jag ha i 425g utav coralifes phosfatremover
Postat 12 juni 200520 Är Författare hÀr Àr manualen till Mitt Rowaphosenl denna manual sÄ lÄter det rÀtt bra med 250ml
Postat 12 juni 200520 Är ja jag vet inte men man kan ju inte mer Àn följa det som stÄr i manualen. Har du inte mÀrkt att det har gÄtt ner nÄnting för mitt gick lÄngsammare i början Ä sen drog det i vÀg för det Àr ju stora vÀrden pÄ salifert nÀr man har mycket phosfat
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.