krille 55 Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Lite konstigt larry för hos mej bodde clownfisken i den och det reagerade den över huvud taget inte på. Lika uppblåst och fin. Här fick den bara fryst cyklops och det har ju gått bra. Jag hade haft den sen mars månad när du tog över den Citera
LN21 Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Javisst helknepigt, på något sätt så trivs den inte. Citera
_Manne_ Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Tokmycket foder i mickroformat är min gissning till överlevnad för denna korall.. Känns som den passar in hos Ted C , blandat med annat korall väg som gärna blir matat varje dag Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
krille 55 Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Jag hade den högst upp i karet alltså mycke lyse och ganska bra cirkulation Citera
MarinaS Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Om den fortfarande drar in sig och inte verkar trivas hade jag flyttat på den till ett lugnare ställe på revet. När du sen ska stödmata korallen kan det vara bra att göra det med en t.ex. spruta som man väldigt försiktigt sprutar på korallen en bit över så att maten själv kan sjunka in till polyperna. Jag hade matat ganska ofta och försiktigt i början till korallen lär sig att "omfamna" maten med sina polyper.När jag inte har korallfoder hemma som är tillräckligt smått brukar jag mixa maten, senast använde jag mig utav formula 1 och 2, artemia, lite röda mygg, samt en bit av mitt egna fiskfoder som bestod av lax, räkor och vitlök. Citera
freddi36 Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Köpte en grenväxande Alveopora för nån dag sen. Idag testade jag att mata den med upplöst reefpaste men kunde inte som den tog det eller ej. Efter punktmatningen åkte resten av maten ner i karet så alla andra kunde äta bäst de ville. Får återkomma om korallen kommer att trivas eller ej när jag haft den ett tag. (flikade in detta eftersom TS skriver att Alveopora också är ok i tråden) Citera
Wassberg Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Har också ställt mig i kö till boken, när den nu kommer ..... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.