backstrd Postat 13 februari 2013 Postat 13 februari 2013 Börja med att ta ur pumparna och gör rent dom. Det blev stor skillnad på ljudnivån från mina efter att ha kört dom i vatten/ättika ett par timmar. Det blir säkert ännu tystare om du byter ut dom, men det är värt ett försök./D Citera
kiwi11 Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 Lite bilder, hur det blev med LED Citera
kiwi11 Postat 17 februari 2013 Författare Postat 17 februari 2013 Snyggt Kevin.Tackar!I med lite mer färgglatt bara Citera
kiwi11 Postat 21 februari 2013 Författare Postat 21 februari 2013 Vita pricken vatt tydligen sammetssjuka. 1drake, clownen och filfisken har dött. Resten verkar pigga & krya.har medicinerat med oodinex. Får hoppas på det bästa.. Citera
Liljegren87 Postat 21 februari 2013 Postat 21 februari 2013 Trist för dig bara hoppas allt ordnar sig. Citera
kiwi11 Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 De tre som är kvar, filfisken,sandvändaren & ena draken verkar klara sig. Kanske lite tidigt att hoppas ännu men dom äter,simmer runt & är allmänt glada.Jag har funderar på någon bioreaktor i sumpen, vad tror ni om det? Citera
kiwi11 Postat 7 mars 2013 Författare Postat 7 mars 2013 Det blir nog till att fortsätta med karet.. Oddinex verkade fungera bra & tog död på sammetssjukan, Inga fler döda fiskar!Tyvärr är det bara filfisken & sandvändaren kvar.. Filfisken ska dock bort för han tugger på min anemon & euphyllia Ett UV kommer jag nog skaffa, så ni som kör det på rsm karen får gärna visa hur ni satt det.Har fortfarande inte fått tag på en magnet till min tunze skummare vilket är jäkligt irriterande!, ska jag verkligen behöva lägga 400spänn på en magnet!? -ger uppFörmodligen blir det små färgglada fiskar denna gång, dvärgkejsare o annat skoj. Även om det suger lite efter en ny drake.. Citera
Manks Postat 8 mars 2013 Postat 8 mars 2013 Här kanske du kan hitta nåt? http://www.magnetvaruhuset.se/product.html/ring-neodymmagnet?category_id=22 Citera
kiwi11 Postat 20 mars 2013 Författare Postat 20 mars 2013 Bytte bort lite koraller och fick lite smått, olika montipora och lite annat skoj.Byggde om revet med, hade en vision med två revpelare, men vad som hände vet jag inte riktigt. Riktigt missnöjd Får skaffa lite revepoxy så korallerna sitter, eremiterna river ner vare natt!Har fortfarande inte fått ner tunze skummaren med intank grejerna. Funderar på att köra på någon annan, är väldigt skeptisk till denna lilla leksak!Euphyllian nere i hörnet byter jag gärna mot annat skoj!Ska även hämta en clown och en damsell idag, så det blir lite fart.bjuder på halvtaskiga bilder. Min nexus 4 verkar ha svårt med fokusen på karet.. :/Är det någon som vill byta kar så är jag öppen för förslag Citera
kiwi11 Postat 6 april 2013 Författare Postat 6 april 2013 lägga ner och starta större i sommar.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.