Gå till innehåll

Kevin's rsm130! dvärgdrakar


kiwi11

Rekommenderade inlägg

Har satt dit avriningsboxen, problemet är att vatten nivån i sumpen blir för lite. Stänger jag båda retur pumparna blir det rätt. Ska man justera boxen eller vad är det som är fel?

ahh nu fattar jag.. "adjustable surface - skimmer"

Finns det någon regel hur den skall ställas?

Justera avrinningen så du har rätt nivå i displaykaret, sen häll på vatten i sumpen så du har rätt nivå där också.

I fortsättningen är det i sumpen nivån minskar pga avdunstningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag funderar på en liten muränna ( denna är bara en unge som inte är ens 20cm lång) men antar att det är ajabaja även om den tillhär den mindre arten.

Är det bara mitt skåp som ekar!?

Det är stor skillnad på ljudnivå när jag har öppen eller stängd dörr. .

ajabaja! muränor växer Snabbt (stjärnmuränan blår 1000mm+ och äter Mycket = skiter mycket = fosfat

Ett råd, skaffa inte muräna i 130 liter, men du väljer naturligtvis själv.

Mvh jonathan (har stjärnamuräna i 540l och jag har insett att det är för litet)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det råder lite delade meningar om det verkar de som.. jag tänker inte chansa iallfall. Så den idén är borta nu!

Imorgon byter jag bort solkorallen mot en Euphyllia.. Den va inte så fräck som jag hade tänkt mig :)

Sålde mina gamla t5 ramper från förra karet, så nu skall jag bara få reda på hur stor plåten ska vara sen blir det LED bygge :ler:

Tips på spårämnen/buffer för korallerna?

Har idag salifert all in one & naural lodine. Men flaskerna är två år gamla så jag tror inte dom har så mycket kräm i sig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då kör jag slut på flaskorna!

Är detta bra grejer eller är det värt att testa något annat sen?

Tack!

Räknas karet som nystartat trots att jag tog några liter vatten från gamla?

Är sugen på en anemon men vet inte om jag vågar stoppa i en än! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Byte bort solkorallen med zeup här på forumet ikväll.. Grymt snyggt akvarium och det är ju alltid trevligt att komma till andra & få egna idér till sitt egna kar!

Kom hem med caliendrum, lila och grön. Grön flakväxande montipora, och Euphyllia divisa (tror jag) :)

Men klantig som man är så råkade jag rappa caliendrum i golvet så den gick itvå delar.. Limmade ihop den igen med revepoxy, det bör ju inte vara farligt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några kilon sten trillade i idag :)

Blev mycket bättre.

Dessvärre så har kirurgen fått vita prick.. förmodligen pga att jag försökt fånga filfisken någon dag nu.. suck!

Var finns billigt uv och hur många watt behövs?

Fish-street har ju 9w för 24$

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag ha större kar får jag väl köpa större uv då.. :)

Ang min vattenkvalitet så vet jag inte hur den är.. bör väl vara bra. Har precis flyttat, men bara en kilometer från förra stället o vattmet kommer från samma torn så jag tror det är ok. Ronnebys vatten skall vara bra.

Bör jag göra ett vattenbyte imed pricken??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...