Postat 28 januari 201312 år Vilka streampumpar har sugproppsfästen? Den enda jag verkar hitta är newave-pumpar http://shop.biotedmarin.se/newave-16-adj-streampump/1430-0 Tänkte höra om några andra har det också, men jag bara missat det. Kommer inte kunna ha magnetpumpar i mitt kar då det är helt inbyggt på flera sidor.
Postat 28 januari 201312 år Brukar inte funka så bra med sugpropp i saltvatten, därav är det inte så vanligt.Men med det sagt så finns en del kinapumpar som har sugkoppar, fish-street är väl ett bra ställe o leta på.//NiXoN
Postat 28 januari 201312 år Författare Jo jag vet att det kanske inte är optimalt, men nöden har ingen lag...tack för tipset, ska kollas upp. Men lutar nog åt att köpa hos ted i så fall.
Postat 28 januari 201312 år Boyo (eller hur det stavas) har, iaf den minsta 900 l som jag köåte, men ångrade mig på.
Postat 28 januari 201312 år Sugproppar suger i saltvatten (sött med för den delen), sitter pumpen kvar på glaset i en månad så har du tur.Det har väl utvecklats lite på den fronten i dagsläget, men du kommer alla gånger tröttna på att köpa nya proppar.Försök få till det med magnetpumpar, eller åtminstone såna som har en typ av hållare så man kan hänga den på kanten så trillar den inte ner när gummit stelnar.
Postat 28 januari 201312 år tunze har en hållare till sina turbelle annars...6060.250 eller 255 sök på deras hemsida bland spare parts...
Postat 28 januari 201312 år Mina Newave-pumpar har suttit perfekt nu ett antal månader. Dessutom går de hittills både bra och tyst (till skillnad mot mina tidigare Koralia, som jag förbrukat många av..)
Postat 28 januari 201312 år Mina Newave-pumpar har suttit perfekt nu ett antal månader. Dessutom går de hittills både bra och tyst (till skillnad mot mina tidigare Koralia, som jag förbrukat många av..)Min 1600 l/h newwavepump sitter också riktigt bra. Käfttyst är den också.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.