freguz Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Min BM la ner häromdan, tyvärr, inte den tystaste men ändå har den funkat fint.Det som hände var att den började göra väldigt tunt med bubblor, trots idoga rengöringar med ättika osvSen senast när jag satte i den igen så startade den inte. Det kom väldigt många luftbubblor från strömsladds-ingången på pumpen... så jag tänkte att detta kan vara livsfarligt.Så, frågan är, kan man byta den Atman pumpen mot en Aquabee tex? Eller, och om det inte går att byta pump, är det mer klokt att skaffa en tex MC 500, som väl är en mycket bättre produkt? Citera
Edward Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 När jag hade en BM NAC 5 så bytte jag ut atman pumpen mot en aquabee2000/I och det fungerade utmärkt. Citera
freguz Postat 1 februari 2013 Författare Postat 1 februari 2013 När jag hade en BM NAC 5 så bytte jag ut atman pumpen mot en aquabee2000/I och det fungerade utmärkt.Låter lovande!Frågan är om NAC 3.5 har samma röranslutning och passande mått... Citera
Edward Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Vet inte hur det är med 3,5 men vet att 5:an passade nästan perfekt. Men det mesta går ju lösa med lite modifikationer Citera
StoffeSwe Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Låter lovande!Frågan är om NAC 3.5 har samma röranslutning och passande mått...De har aquabee pumpen på triton, du kan ju ta med skummaren och kolla. Citera
MrRhames Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Det skulle vara intressant och veta om någon annan pump passar BM NAC 3.5. Jag är sugen på att byta ut pumpen på min skummare, vill ha en pump med svensk kontakt.\\ Benjamin Citera
greger Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 De flesta B-M modeller finns ju i versioner med Aqua-bee eller kinapumpar, så det är säkert inga problem.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.